Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een VW Polo uit 2002 , 1.4 16v ( zo eentje met van die ronde koplampen), met 93.000km op de teller.
Sinds vorige week zit er een tik in de motor of ergens daarbij.
Omdat de distributierie nog vervangen was heeft de garage me dit aangeraden of dit eerste te vervangen.
Dit is gisteren vervangen samen met de waterpomp.
De man van de garage gaf aan dat de tik waarschijnlijk de drijfstanglager is, maar om dat zeker te weten moet de caterpan er eerst afgehaald worden.
Ben ook nog bij een andere garage geweest, deze gaf aan dat het ook de klepstoters kunnen zijn en zelfs in het ergste geval een kantelende zuiger, maar zo klonk dit geluid nu nog niet zei hij.
Omdat de ene dit zegt en de andere dat, en ik liever niet van plan bent dingen te vervangen terwijl dit niet nodig is ben ik nu ten einde raad.
De tik begint bij een koude motor, zodra ik een eindje rij word het wel minder maar het gaat niet weg. De tik zit rechts onder, nabij de motor.
Heeft er iemand nog advies??
Gr. Ramona
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=marco hoek]Blijkbaar is mijn vraag teveel Gevraagd!![/quote]
Uw vraag is niet teveel.
In dit soort gevallen verwijzen we mensen eerst naar de zoekfunctie.
De ervaring is dat mensen dan sneller zijn geholpen.
Moderator Problemcar
marco,
Jou probleem lijkt toch verdacht veel op een kantelende zuiger, een drijfstanglager die versleten is gaat in de regel meer geluid maken bij een warme motor.
Indien je toch nog twijfeld laat het dan beoordelen bij een dealer
gr john
De auto heb ik vandaag opgehaald bij de Pon VW dealer, de monteur geeft aan dat het geen kantelende zuiger is, maar dat er carrosie op de zuigerveren zit, dit komt omdat de vorige eigenaar er te rustig mee heeft gereden.
Om dit te laten maken moet de ondermotor eruit, kosten 2500,- a 3000 euro.
Wat ik nog kom proberen was dikkere olie in de motor en de auto flink op zijn staart trappen in de hoop dat deze carrosie zou verbranden.
Zelf geloof ik hiet niet zo in, en denk gezien de kosten dat ik hem maar gaat verkopen.
Tenzij iemand nog tips / adviezen heeft.
14 jaar
Bij koude motor hard getik en bij warme motor steeds minder worden klinkt mij in de oren als een / meerdere hydraulische stoter(s)?
Corrosie op zuigerveren vind ik een erg sterk verhaal, vooral omdat dat geen tikkend geluid geeft ? toch ?
Laat een compressietest / cilinderlekmeting doen.. Als de cilinder (waar de tik vandaan komt) een lagere compressie heeft dan de rest,
gooi dan wat olie in de cilinder en kijk of de compressie einddruk verandert. Zo ja: probleem met zuiger / zuigerveren
zo nee: hydraulische stoters stuk of cilinderkop eraf.
succes
14 jaar
Discussie waar niemand mee is geholpen passen we aan en sluiten we af.
Marco weet - helaas - genoeg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar