Ik heb een probleem met de turbo, auto gaat in de noodloop, turbodruk is dan overschreden, de verwachte oorzaak hiervan is een vervuilde/ slecht werkende variabele wastegate (vacuum aangestuurd), de vacuumdoos is goed.
Weet iemand of het nuttig is en haalbaar om een turbo inwendig te reinigen, turbo en spruitstuk zijn één geheel.
Andere oorzaak zou de vacuumregeling kunnen zijn, is eer een simpele manier om dit te testen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze turbo s hebben geen ouderweste wastegate meer . het is te doen om deze turbo weer gangbaar te maken is wel wat friemelwerk .
mocht het voor een klant zijn adviseer ik je toch een nieuwe te monteren.
vr gr
Probleem is vaak roestvorming en dan moet je hem inderdaad uit elkaar halen en goed opschuren. Is te doen , maar blijft een hoop werk. Maar als je een nieuwe monteren moet, is het werk hetzelfde. vervuiling is niet vaak de oorzaak bij deze motoren.
Turboregelventiel is te controleren door de auto op de brug en te kijken of de regelstang beweegt bij gasgeven.
Wij hebben Abcon geprobeert en daarmee krijg je veel gangbaar, maar in dit geval dus niet: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Eerst voelen met de hand of de trekstang soepel beweegt,dan kun je deze stang ook aansturen met de testkast dan weet je of het vacuumgedeelte goed is.
Dan turbodruk meten in de meetwaardeblokken,dan kun je ook zien hoe snel hij regelt,als variabele deel stroef loopt dan kun je dat zien aan de waardes.
Maar als het soepel beweegt dan zou je ook eerst een nieuwe druksensor kunnen proberen want als die niet goed meet dan gaat hij ook in noodloop.
Reinigen kun je proberen maar inderdaad als het een klant is dan gewoon een nieuwe monteren.
Bedankt voor de info, het is mijn eigen auto, a.s. vrijdag ga ik de turbo los halen
Het lijkt erop of het erger is als de motor nog niet op temp. is
Ik laat je weten hoe het afloopt
[quote=ricky]Eerst voelen met de hand of de trekstang soepel beweegt,dan kun je deze stang ook aansturen met de testkast dan weet je of het vacuumgedeelte goed is.
Dan turbodruk meten in de meetwaardeblokken,dan kun je ook zien hoe snel hij regelt,als variabele deel stroef loopt dan kun je dat zien aan de waardes.
Maar als het soepel beweegt dan zou je ook eerst een nieuwe druksensor kunnen proberen want als die niet goed meet dan gaat hij ook in noodloop.
Reinigen kun je proberen maar inderdaad als het een klant is dan gewoon een nieuwe monteren.[/quote]
wij laten turbo schoonmaken door klein Gunnewiek motoren techniek in Groenlo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar