Beste
3 maand geleden kochten wij een 2ehands Touran.
Auto heeft nu 80.000 km.
Nu rookt (uitlaatgassen zijn constant zichtbaar) de auto tijdens het rijden.
In de file word de rook echter veel erger (dikke witte rook)
Ook gebeurd het regelmatig dat als ik de auto start hij stilvalt en dan heel veel moeite heeft om terug te starten.
Motor lijkt te moeten aanlopen...
Hij is recent op klein onderhoud geweest en ik heb gemeld aan de garagist dat het oliepijl verdacht hoog stond.
Hij heeft het terug op een normaal peil gezet, maar nu staat het peil opnieuw te hoog...
Gagagist spreekt van menging van brandstof met olie en vermoed dat er een probleem is met de verstuivers....
Voor de rest loopt de motor normaal.
Weet iemand wat hier het juiste probleem is en hoe dit eventueel opgelost kan worden.
Alvst bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
PLM
Het probleem bij deze motoren is de tandempomp. Dat telkens het oliepeil hoger komt te staan is een gevolg dat er diesel bij de olie komt.
Zo snel mogelijk de tandempomp laten vervangen.
Gr. paul
P. Kelder
Hangen deze problemen dan alletwee af van de tandempomp?
Voor de rest draait de motor normaal en heb ik geen last van vermogenverlies.
Kan en mag ik hiermee nog blijven verder rijden ?
Alvast bedant voor de reactie
14 jaar
Ik zou die tandempomp maar zo snel mogelijk laten vervangen anders loopt je motor in de soep.
Op 28/10 tandempomp laten vervangen (500 kosten)
Probleem was in het begin opgelost, maar steekt nu weer de kop op....
Gisteren oliepeil gecontroleerd, en staat weer veel te hoog....
Auto is volledig uitgelezen, en er werden geen fouten gemeld.
Verstuivers zouden ook nog ok zijn...
Iemand nog een idee wat hier het probleem kan zijn?
14 jaar
Pieter
Wat nu nog overblijft zijn de afdichtingen rond de pompverstuivers.
Meestal gaat dit ook tesamen met slecht starten en een laag olieverbruik.
Gr. paul
Ondertussen auto weer binnengedaan....
Afdichtingen rond pompverstuivers laten controleren (@ P. Kelder : bedankt voor de tip) --> geen probleem
Garagist heeft kabelboom vervangen e.d. (kosten 270)
Auto vrijdag gaan halen (geen probleem om mee te rijden)
Zaterdagmorgen gestart en merkte dat auto niet zuiver draaide, na 3 keer stilgevallen te zijn op 200m kreeg ik melding "Emission Workshop".
Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou zijn?....
Garagist beweerd dat er teveel brandstof in cylinder komt en hij daardoor op "3 of 2 poten loopt...."
Komt door scheur(tjes) in cylinderkop... !?
Kan dit ? en wat zijn de oplossingen hiervoor?....
MVG
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar