👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Er staat hier in de werkplaats een buggy op een basis van een volkswagen kever uit 1965 met een verkorte wielbasis . Er zijn aan de voorzijde en aan de achterzijde remschijven gemonteerd . Aan de voorzijde zijn dit orginele remklauwen gemonteerd zoals op de latere kevers van de jaren '70 en later . Aan de achterzijde is dit een speciale kit met remklauwen van een Golf met ook de handrem op de zuigers in de remklauwen . De hoofdremcilinder is een dubbelcircuit hoofdremcilinder en is reeds vervangen maar het remsysteem is niet te ontluchten . De remklauwen zijn reeds tijdens het ontluchten gedemonteerd en omhoog gehouden om ervoor te zorgen dat alle lucht uit het systeem komt . Heeft iemand ervaring met dit probleem of ook zo'n voorval gehad ? Sugesties zijn van harte welkom . Alvast bedankt A3 . Een kleine aanvulling : na een enkelcircuit hoofdremcilinder te hebben te gemonteerd is het probleem opgelost . De diameter van de hoofdremcilinder is van 19.05 mm naar 22 mm gegaan .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt er wel olie uit het systeem? Welke kant is niet te ontluchten voor of achter? Is hoofdremcilinder ontlucht?
En is het verstelbare asje achter je rempendaal wel goed afgestelt, dit in verband met een andere slag van enkele cilinder en dubbele cinlinder.
Er komt inderdaad olie uit het systeem , het gehele systeem is niet te ontluchten , zowel voort als achter niet . De hoofdremcilinder is apart ontlucht . Het asje is ook juist afgesteld dus pedaal heeft een vrije slag van 4-7 mm zoals opgegeven . Na het monteren van een enkel krings leek het er op dat de dubbelkrings te weinig olie verplaatste omdat de diameters verschilden . Er staat nu een enkelkrings op en dit remt perfect , maar ben toch benieuwd naar de oorzaak . Bedankt voor de reactie .
19 jaar
met de rem ontluchtingsketel moet het lukken.maar vergeet je niet de bodem klep in de hr cilinder. als je een paar keer pompt en je hebt dan wel druk kan dat de oorzaak zijn.en het slag volume moet natuurlijk wel genoeg zijn.ik heb 2 buggies en geen probleem, ook bij mijn cross sprinter niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar