close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Remklauw loopt vast

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Hallo Allemaal,

Als ik een enige tijd op de snelweg rij begint mijn stuur te trillen, na langere afstand wordt het trillen steeds erger. Nadat ik ben gaan kijken had ik gemerkt dat mijn linker schijf heel warm was.

Nou hebben ze bij de garage nieuwe revisie set gezet en goed ingesmeerd.
Doordat het probleem alsnog voorkomt verteld de garage mij dat het het ABS pomp of hoofrem cilinder niet goed meer is.
Dit zijn best grote bedragen volgens mij. Maar hij kan mij geen conclusie geven wat het nou exact is.

Heb verder geen storing op mijn boordcomputer. En rechtsachter gaat hij ook een revisie set plaatsen, doordat hij heeft gezien dat deze ook vast loopt. Aangezien de slijtage aan mijn remschijf..

*2 weken terug remblokken voor + achter vervangen en remschijven achter.
*Remslang linksvoor is ook vervangen vanwege deze eerdere klacht.

Nu heb ik eerder gelezen dat het probleem bij een andere auto isgekomen doordat de remlichschakelaar niet goed was gemonteerd. Nou wil het dus zijn dat het probleem is ontstaan nadat ik ook mijn remlichtschakelaar heb vervangen.....Kan dit toeval zijn?

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Geplaatst door

ton_81 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebruik de zoekfunctie even..Zo'n probleem is al regelmatig voorbij gekomen.

Mocht het zijn dat er iets mis is gegaan met de remlichtschakelaar, en de rem zou aanlopen, dan gebeurt dat niet alleen links voor, ik denk dat je het hierin niet moet gaan zoeken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Als het bij jou ook is gekomen nadat je de remlichtschakelaar hebt vervangen,dan dus eerst daar naar kijken.
Abs zal het niet zijn.

ricky 10
badge

14 jaar

Dat ga ik zometeen doen bij de garage. De remlichtschakelaar idee is gekomen doordat ik iemand anders dit heb zien schrijven hier op het forum.

Ik ben eens gaan rondkijken................zag het het ook zou kunnen liggen aan de remvloeistof. Zou dit dan ook een remklauw probleem kunnen veroorzaken aan 1 remklauw?

ton_81 0

14 jaar

De klauw is toch gereviseerd en alles schoongemaakt en ingevet ??

stefan84 0

14 jaar

Goed ingevet en gereviseerd. Bij het eraf halen sluit hij heel goed en komt weer goed af. Het probleem ligt niet aan de remklauw....maar eerder de aansturing vertelde de monteur aan mij.

ton_81 0

14 jaar

Ton ik heb me in laten schrijven om je te hellpen met de remmen . Volgens mij is de rembekrachtiger de boosdoener ,als het de dubbele uitvoering is, dan is deze lek . Het g evolg is dat hij/zij zich vol zuigt met water,tot wel aan de remcilinder . Door het opgewekte vacuum gaat het geheel uit zichzelf remmen. Trek de hoofcilinder naar voren en verbaas je .Grote VAG garages hebben ze in voorraad.

Punt 50
badge

14 jaar

Allereerst wil ik je bedanken voor de genomen actie.deze instructies zou Ik toch moeten door communiceren naar de monteur. Ben niet zo goede techneut maar betekent dit dat mijn oorzaak aan mijn rembekrachtiger die zich in de hoofdrem cilinder bevindt?

ton_81 0

14 jaar

Tegen het schutbort zit de boester en daarbovenop schuin omhoog zit de remcilinder . Het is een bekend mankement en omdat er onder de boester water blijft staan door vuil en het afwaterings gaatje is 5 mm bij veel VAG wagens is het daar een zwembad ,nu een ijsbaan. Geen remleidingen loshalen alleen naar voren en de trommel er tussenuit. Ik loop al wat jaren mee ,maar wat ik toen zag ? Wat een idee om het zo te maken. Maar kijk eerst of er water in de boester zit. Graag hoor ik het resultaat. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Doordat de auto nu bij de garage staat zal ik later op de dag even langs gaan en kijken of ik hier uit kom.

Ik zal je hier zo snel mogelijk een terugkoppeling proberen te geven

ton_81 0

14 jaar

Sloop gelijk de rubber ventielen uit de waterbak, onder de rembooster, en onder de accu. Dingen kun je bestempelen als totaal overbodige ballast.

Probleem voorgoed opgelost.

audia4 0
badge

14 jaar

wel vreemd dat dan alleen maar linksvoor remt en niet allemaal [quote=Punt]Ton ik heb me in laten schrijven om je te hellpen met de remmen . Volgens mij is de rembekrachtiger de boosdoener ,als het de dubbele uitvoering is, dan is deze lek . Het g evolg is dat hij/zij zich vol zuigt met water,tot wel aan de remcilinder . Door het opgewekte vacuum gaat het geheel uit zichzelf remmen. Trek de hoofcilinder naar voren en verbaas je .Grote VAG garages hebben ze in voorraad.[/quote]

Dat vond ik ook al robby..

Gaf ik ook al aan in #2 en vandaar dat ik ook niet voor die remlichtschakelaar ga..

Maar we komen er snel achter..

stefan84 0

14 jaar

Ton hoe is het nu met je remmen afgelopen, Half nederland in rep en roer maar geen oplossing tot nu toe! Laat wat van je horen want meer auto's hebben er last van.

Punt 50
badge

14 jaar

Denk niet dat nederland in rep en roer is..., het euvel is inmiddels wel bekent.
Voorlopig zullen auto's ook wel even blijven staan gezien het onderdeel backorder staat.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=Punt]Half nederland in rep en roer[/quote]
je hebt hem zo goed geholpen dat hij er sprakeloos van is.

gr john

Heren,

Sorry voor de laten reactie, maar ben onderhand al die maanden bezig geweest om deze probleem op te lossen.
Iedere onderdeel die ik heb laten vervangen heeft tijd gekost om te testen of het probleem echt verholpen zou zijn maar tevergeefs....

Heb nu vervangen :

Remslang
Originele Remschijf + blokken (nog een keer)
Remzadel
Remklauw
Remvloeistof

Maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen. De monteur denkt aan de hoofdremcilinder......

Ik ben echt in wanhoop, weet het helemaal niet meer.
Ga toch nog een keer morgen de monteur bellen en vragen hoe het met de rembekrachtiger zit....Ik weet het anders ook niet meer.

ton_81 0

14 jaar

Inderdaad gewoon de rembekrachtiger vervangen en het probleem is verholpen.

Jos.

jos-br 0
badge

14 jaar

Ton je vraagt om raad en op 5 januari geef ik je al de raad om naar je rem bekrachtiger te laten kijken..... Je gaat allemaal onderdelen vervangen die je zo ook op werking kan controleren. Haal de hoofdremcilinder los en geen remleidingen en check of er water in die ruimte zit . Iedereen dacht dat het zo lang duurde omdat die boesters ik back-order waren. Groetjes.

Punt 50
badge

14 jaar

Ja jongens sorry voor de late reactie, maar ik kon er niet eerder bij maar heb ook inmiddels ook mijn rembekrachtiger vv en alles is opgelost . Kost je 100 eurie maar dan heb je ook wat .
Water in parafan en in de bekrachtiger dus nu ook afwaterrubbertje weg gehaald.


HG Nico (Passat 1.8T)

passat 1.8T 0

12 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.