hallo,
Het probleem is als volgt: Auto remt goed wanneer er krachtig geremt word, echter wanneer er rustig afgeremt word en daarna de rempedaal iets laat opkomen en daarna weer rustig iets intrapt, gaat de rempedaal steeds dieper naar beneden tot hij uiteindelijk op de bodem is. Ook doet hij dit als de auto stilstaat en de motor uit staat. Verder remt de auto dus goed en trekt niet wanneer er behoorlijk geremt word. Bij de APK is hier niks van gemerkt en gewoon goedgekeurd. Ik was toen nog niet de eigenaar. Wie weet wat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is de remvloeistof sterk verouderd.
Remvloeistof is hygroscopisch , dat wil zeggen het trekt vocht aan.
Als er vocht in de remvloeistof zit en je remt langzaam , krijgt het de tijd om warm te worden en het vocht veranderd in stoom ,oftewel luchtbellen!
En met lucht kun je niet remmen.
Vervang de remvloeistof , dit moet trouwens om de 2 jaar en in bergachtige gebieden ,zoals bv Oostenrijk, doet men het elk jaar.
Als je dus ineens krachtig remt , krijgt de remvloeistof niet de tijd om te gaan koken.
Succes.
mvg,
Hans.
Hallo Hans,
Bedankt voor je reactie. Ik moet toegeven dat ik aan vocht in de leiding niet heb gedacht. De remolie ziet er opzich mooi olieachtig en niet troebel uit. Toch vraag ik me af of het vocht in de leiding al zo snel tot het kookpunt gebracht kan worden, helemaal als je bedenkt dat hij het ook koud gewoon stilstaand voor de deur zonder draaiende motor doet. Ook is er geen remolie verlies......
Beste Hans, laat je professionele licht nog eens schijnen
groetjes Wouter
18 jaar
Lijkt meer op een lekje in de hoofdremcylinder
Je bouwt nog weel druk op maar met rustig indrukken lekt hij bij een seal langs tot je op de bodem zit met het pedaal.
Cor
Ben het met Cor eens : lekkage langs de rubbers in de hoofdremcylinder.
Test ook de rembekrachtiger eens.
Dit doe je als volgt:
trap het rempedaal een paar keer helemaal in , om het aanwezige vacuum in de rembekrachtiger op te heffen.
Houd het pedaal ingetrapt en start de motor.
Als de motor loopt en het pedaal zakt iets verder naar beneden , is de rembekrachtiger goed.
Iets anders weet ik zo snel ook niet te bedenken.
Je kunt een hoofdremcylinder van de sloop halen , maar dan weet je ook niet wat je krijgt.
Een nieuwe kost , afhankelijk van het merk hoofdremcylinder en het chassisnummer , tussen de 83,= en 132,=
Er is echter ook een reparatieset verkrijgbaar voor 80.= echter alleen van OE Hydrauliek.
Zie : http://www.masterbase.nl/
mvg,
Hans.
Hans en Cor, heeeeeel erg bedankt voor het meedenken.
Heb inmiddels de hoofdremcylinder vervangen en het probleem lijkt nu,dankzij deze brainstorm, te zijn opgelost.
Veel plezier nog met het oplossen van andere (auto) raadsels.
greotjes Wout
18 jaar
En daar gaat het om Wouter, oplossen van de problemen :)
Rij ze maar weer :D
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar