close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf gti 16v: remmen niet te ontluchten!!!

Bouwjaar: 1987

hallo beste mensen,

sinds enige tijd kampt een collega van me met problemen met een golf 16v zonder abs.
het probleem is als volgend,
bij apk bleek dat de auto op de achteras niet voldoende remkracht had.
na een visuele controle meende men dat er een remslang verkeerd gemonteerd zat op de remklauw achter.
nadat men deze remslang op de juiste gemonteerd had en het systeem wilde ontluchten,bleek dat dit niet meer ging.
de auto heeft/had zelfs helemaal geen druk meer!
sinds dit probleem zich voordoet heeft men o.a. de hoofdremcilinder vernieuwd,andere remklauwen achter,nieuwe remkdrukbegrenzer op de achteras,andere rembooster en diverse manieren van ontluchten geprobeerd maar allen zonder resultaat.
zelf ben ik ook even een kijkje gaan nemen maar ik begrijp het ook niet,heb zulk probleem ook nog niet eerder meegemaakt.
de monteur die er tot nu toe aan gewerkt heeft zit met de handen in het haar en ik zou het eerlijk gezegd ook niet verder weten.

heeft iemand dit ooit meegemaakt?
of heeft iemand mischien nog een idee waar het gezocht kan worden?

op het moment dat ik daar ben geweest heb ik geen lekkages kunnen ontdekken.

Groetjes,enrico

Geplaatst door

enrico2708 (50)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en als je nu vertrekkende van de hoofdremcilinder het circuit volgt en iedere aansluiting controleert op toevoer van remvloeistof;beginnende aan de hoofdremcilinder zelf enz.
heb iets soortgelijks meegemaakt met een lantra waar men atf.in het remreservoir had gegooid.na vernieuwen van alle componenten
kreeg ik geen olie op de achterste wielremcilinders.
net onder de hoofdremcilinder zat een drukverdeler die regelt naarmate de hellingshoek van de auto,was over het hoofd gezien....
maar als het probleem ontstaan is door een remslang op een andere manier aan te sluiten kun je je gaan afvragen of die
uberhaupt wel verkeerd was aangesloten?!
op welke manier probeer je te ontluchten en heeft het rempedaal
wel genoeg vrije slag zodat het compensatiegaatje vrij komt.
ontlucht je trouwens met de krik onder de as of onder het chassis
bij de eerste methode laat de lar meer olie door naar de achterwielen.

robin10111 0

19 jaar

heb dit ook eens meegemaakt
remmen vervangen en geen werking/drukmeer
op lossing was toen
remtang gedemonteerd,lijmtang over de zuiger (mag niet te ver naar buiten)en draaien en ontluchten.
rem zuiger terug stellen en herhalen tot je druk hebt.
ps zijn de remblokken vervangen of is de remzuiger terug gedrukt en hoe.

JERRYB5416 0
badge

19 jaar

Hallo,

Peter,ontluchten gaat eigenlijk gewoon zoals het hoort,
er komt ook gewoon vloeistof uit de ontluchtingsnippel maar uiteindelijk geen druk bij het pedaal.

Jerry,hoe bedoel je precies remtang?
de vork tussen het pedaal en de rembekrachtiger?

in ieder geval al hartelijk bedankt voor jullie reacties ;)

Groetjes Enrico

enrico2708 50

19 jaar

als je helemaal geen druk kunt opbouwen met het rempedaal maar er
komt wel vloeistof uit alle nippels....op welke manier ontlucht
je dan?Is het dan werkelijk op 2 circuits dat er geen druk wordt
opgebouwd?Heb ik het verkeerd voor als ik denk dat dit type
golf achteraan met trommelremmen is uitgerust?

robin10111 0

19 jaar

weet wel zeker dat er achter een remtrommel zit.. hadden ze toen al remschijven voor ;)

blijegeit 0
badge

19 jaar

hallo
Ik heb zelf een gti 8v gehad uit '85 en die had ook al schijfrem achter.
Zitten de remblokken wel goed gemonteerd??Heb ik zelf ook al een keer bij de hand gehad bij een fiat,dat de remblokken niet precies in de sparing zaten!!!
succes Gerrit

Gerrit3623 0

19 jaar

Ik heb diversen keren meegemaakt dat het hoofd remcylinder na het vervangen van remblokken kapot"getrapt"word.
De cups van het hfdremcil.komen dan op een plek waar evt roest/vuil zit.
Advies:na het vervangen van remdelen cq"ouderwets"ontluchten
het remped.niet tot op de plank trappen.
Remleidingen een voor een los bij hoofdremcyl.en voelen/kijken
of op de aansluiting van het cyl. druk cq remolie wil weg persen
als een hulp de cyl.bediend.
Dus ook effe kijken of achter die uitstromende remolie ook wel"druk"zit(een vinger is hiervoor de beste afsluiter)
Dus ook bij de wielen/remmen voelen
Let verder goed op de reactie van Peter Verduyn
De lar kun je ook met de hand bedienen tijdens het ontluchten.

h.hannemann 0
badge

19 jaar

let ook even op hoe de remleiding "loopt".
als deze over de achteras heen loopt, kan er weleens op het hoogste punt een luchtbelletje blijven zitten.
kan je ook proberen onder druk je systeem te ontluchten.
gr.john.

jjbuis 0

19 jaar

i.v.m de leeftijd van de auto zou ik de remslangen maar vernieuwen, mogelijk dat deze uitzetten tijdens remmen.
J.E

janh5107 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.