auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: distributieriem

Bouwjaar: 1989

Hallo.
Ik had een glad deel aan de distributieriem (8 tanden verdwenen)
van m,n GOLF 2 uit 1989.De motor is een 1600/53 KW carburatie met geregelde uitlaat.De rotor van de stroomverdeler stond stil dus geen aandrijving meer van de tandriem.Is er een kans dat de kleppen nu verbogen zijn?De motor slaat nl niet meer aan na het vervangen van de riem, deze heb ik vervangen met een Vraagbaak aan m,n zijde.Het merkteken van de nokkenas gelijk aan de rand van de cilinderkop, het kerfje in de krukaspoulie gelijk met het merkje van het tussenwiel, cilinder 1 staat nu in compressieslag BDP, de rotor van de verdeler staat naar contact van cilinder 1 bougiekabel.Ik neem aan dat cilinder 1 diegene is aan de drukgroep zijde.Wie heeft voor mij een antwoord, en moet ik wellicht een kop gaan vervangen.Het Golfje heeft 245.500 km gelopen (en is nog bikkel hard)is het misschien ook verstandig om de spanrol te vervangen?
Gr-Leen.

Geplaatst door

leendert6479 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een compressie test geeft de uitslag! vaak is het idd, verstandig om ook de spanrol te vervangen tegenwoordig vallen deze ook onder slijtdelen...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Je hebt geluk want bij dat type motor raken de kleppen de zuigers niet als de riem verspringt.
Je hebt toch een fout gemaakt bij het monteren denk ik en cil 1 zit aan de distributie kant en niet aan wat jij noemt drukgroep zijde.

Benny1078 0
badge

19 jaar

Benny.
Ik heb alles uiteraard 100 keer gecontroleerd maar ik zie niet in wat er verkeerd is gegaan.Wat ik wel eigenaardig vind is dat als de merkjes van de nokkenas en de krukas volgens een vraagbaak van PH.Olving staan gericht niet cilinder 1 maar cilinder 4 in zijn compressieslag staat (beide kleppen gesloten)vandaar mijn vraag :wat is nu cilinder 1 bij deze motor.
Kan jij mij een beschrijving geven hoe jij de riem zou monteren. Groetjes Leendert.

leendert6479 0

19 jaar

cilinder nr,1 bevind zich aan distributie zijde..

de stip van het nokkenastandwiel moet gelijk liggen met de rechterkant van de cilinderkop...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.