Hallo
Ik heb zojuist een nieuwe koppeling gemonteerd en nu start de auto niet meer.
Als ik start meet ik wel op de schuifklem van de startmotor dat er spanning opkomt maar er gebeurt niets.
Ik hoor in de auto wel het relais klikken.De zekeringen zijn zo te zien ook allemaal goed .
Als ik op de startmotor de plus en min door verbind gaat de startmotor draaien ,ik hoor hem niet uitspringen en de motor aandraaien.
Volgens mij is het contctslot goed omdat ik wel spanning meet als ik start.
De massa naad de versnellingsbak is al schoongemaakt.
Als de startmotor defect is zou deze toch ook niet moeten ronddraaien als ik plus en min doorverbind of wel.
Als ik de schuifklem en de plus of min op de startmotor doorverbind gebeurt er niets.
Wat kan dit zijn ??
Het is een golf 1300cc type 2.
Wie helpt mij verder ???
Gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk maar even of je nog motor massa hebt dit komt wel vaker voor na zo'n ingreep
de strip goed blank/schoon maken...
paul,
Misschien een vergissing: op het startrelais zitten twee schuifstekkertjes. De ene is de bediening van de solenoid en de ander is voor de ontsteking (niet meer in gebruik bij jouw model). Heb je ze misschien verwisseld?
Zet eens een plus op de schuifklem. Bij de ene moet er niets gebeuren en bij de andere moet de startmotor inschakelen en de motor aandrijven.
Succes,
Paul
Op mijn startmotor zit een schuifstekker en een moer waaraan plus van de accu en een draad die doorloopt naar de dynamo.
19 jaar
Okee,
't had gekunt. Er zijn twee uitvoeringen van het startrelais. Met een en met twee schuifstekkertjes.
Effe verder denken... Verbindt de schuifstekker met de plus van de accu. De startmotor moet inschakelen en de motor aandrijven.
Werkt dat, dan moet je het in de aansturing zoeken. Een zwak contactslot kan wel een proeflampje laten branden maar teveel weerstand hebben voor de hoge stroom van het startrelais (20-35A).
Gebeurt er niets, verbindt dan de twee dikke bouten op het relais met een schroevendraaier ofzo. Kijk uit, want dat kan lekker vonken. Dan moet de startmotor met hoog toerental gaan draaien zonder de motor aan te drijven. Gaat dat goed dan is het startrelais overleden of het gaat zwaar. Heb je de startmotor losgehad?
Gebeurt er dan nog niets, dan moet je zoeken in de stroomvoorziening vanaf de accu. Dikke kabel van plus van accu naar startrelais, kabel van min van accu naar carrosserie en dikke kabel naar versnellingsbak.
Is dat allemaal in orde en werkt het nog niet dan is de startmotor overleden.
Succes,
Paul
Hallo
Bedankt voor de reacties
Maar de schuifstekker zat inderdaad op de verkeerde aansluiting,moest aan de achterkant van het startrelais zitten,kon ik pas zien naar demontage van de startmotor.
Paulus had het goed.
Gr.Gerard
Nogmaals beankt voor de reacties.
19 jaar
Vele zorgeloze km's toegewenst!
Gr.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar