👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Het probleem begon nadat gister een remlichtschakelaar is vervangen omdat remlichten bleven branden.
Vanmorgen na enkele kilometers te hebbeb gereden voelde of de auto afgeremd werd tijdens het rijden.
Vanmiddag bij garage geweest.
Eerst leek er de linker voor rem vast te zitten.
Dit werd verholpen en na een test rit,kwam ik terug bij de garage en nu zitten alle 4 de remmen vast en de pendaal is keihard.
Weet iemand hier een oplossing voor,want ik krijg de auto zo niet naar de dealer.
Zou het probleem kunnen zitten in die schakelaar die op de rempendaal is vervangen?
Deze heb ik origineel gister bij de dealer gekocht.
De garage weet het ook niet en verwijst mij door naar de dealer om het uit te lezen,maar ja....beetje moeilijk rijden nu....
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen bij deze probleem...want ik ben echt a.technisch..
Bedankt alvast voor het lezen van mijn probleem..
Met vriendelijke groet,
Martin...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan zijn dat schakelaar niet goed zit gemonteerd en dat de rem een stukje ingetrapt blijft staan,haal de schakelaar even eruit en kijk of het dan goed is.
Hallo Ricky,bedankt voor je snelle reactie..
Ik loop net naar mijn auto en start de moter,en alles is nu weer los.De rem kan ik weer intrappen.
Staat nu 1 uurtje stil..Maar ik weet zeker als ik nu weer ga rijden dat het probleem terug keert.
Want dat had ik vanmorgen namelijk ook..
Ik keek net of ik bij die schakelaar kon,maar er zit een plaat op,met torox schroeven,en die heb ik niet.Vanavond ga ik een poging wagen...
15 jaar
kan komen dat als de schakelaar het rempedaal een klein stukje indrukt dat de vloeistof in remsysteem niet terug kan stromen,de remmen worden heet,de vloeistof wordt heet en gaat dan uitzetten,maar het kan niet terug stromen dus drukt de vloeistof de remblok tegen de schijf,dus de andere kant op ipv naar reservoir wat zou moeten.
Ga sterk denken dat dat je probleem is.
Hallo ricky,
ik heb net die afdekplaat eraf gehaald.
Alles zag er eigenlijk wel oke uit.
Ik heb de stekker uit de schakelaar gehaald,de schakelaar zat er halfe slag in en toen heb ik hem eruit gehaald.
Alles weer op dezelfde manier er weer ingezet.En stekker er weer ingedaan.
Maar nu kwam ik tot ontdekking,dat als ik rij en dan rem,de lichten niet gaan branden,wel als ik iets harder rem,maar dan rem je ff te hard.Dus dat geeft ook gevaarlijke situaties tijdens het afremmen.
Ook was er bij de oude schakelaar,dat je als je de auto in de versnelling wou zetten(automaat)dat ik dan de rem ingetrapt moest houden,want anders blokeerde deze de handel.
En dat is nu niet meer het geval,je kan gewoon de handel zonder dat je de rem intrapt in een versnelling naar keuze zetten..
Mischien een rare vraag,maar hebben ze me mischien een verkeerde schakelaar gegeven?
Of is schakel en automaat de zelfde schakelaar?
Ik vermoede zelf toen ze gister in de garage de schakelaar verwisselde deze er anders uitzag dan die ik nu heb.
Maar goed...
ik ga morgen eerst met de schakelaar(heb ik n u eruit liggen)naar de dealer.
Mischien ,en dat hoop ik maar zit het inderdaad in dit onderdeel...
Maar Ricky,vind het onwijs tof van je dat je zo met me meedenkt..
Wou dat jouw garage hier in Den haag zat...
Je hoort me morgen..
Groetjes Martin.
15 jaar
Txs.
Klopt,de nieuwe schakelaar ziet er anders uit omdat deze al denk ik wel 5x verbeterd is door de fabriekant en ze geven nu nog wel eens problemen.
Kan zijn dat je een oud type hebt gehad (die waren soms al stuk nieuw in de doos) of hij is verkeerd gemonteerd.
Maar als de rem nu goed blijft dan is dat je probleem geweest.
Hoi Ricky,
ik heb nu een groene schakelaar.
En er kwam een zwarte schakelaar uit.
Maar ik ga morgen ochtend vroeg,ff een stukje rijden zonder dat die schakelaar erin zit.
Dan weet ik gelijk of we het in die schakelaar moeten zoeken.
Want in de garage dachten ze over een hoofdremcylinder.
Maar ja...ff afwachten nog..
Ik laat je het weten..
Mvg,
Martin.
15 jaar
Martin
Aan een probleem met de hoofdremcilinder zat ik zelf ook al aan te denken,misschien toeval dat deze nu het probleem veroorzaakt..je hebt de schakelaar eruit gehad en gecontroleerd,en de boel weer in elkaar gezet..
Als het niet de juiste schakelaar is,en je pedaal verder omlaag gedrukt zou worden,zou je zeggen dat de remmen constant,dan wel ligt moeten aanlopen,maar soms zeg je dat je een stukje rijden kan voor het probleem zich dan voordoet,dus ik denk dan zelf dat het niet aan de schakelaar ligt..
Mocht het probleem zich alsnog voordoen,zou ik toch de hoofdremcilinder laten controleren..
Gr Stefan
15 jaar
Hallo Stefan,
bedankt voor je reactie.
Maar ik vind wel dat na de schakelaar vervanging het rempendaal eerder aangrijpt.
Dus de remmen reageren gelijk bij iets intrappen.
Daarom gaan de remlichten ook niet aan,wel bij meer intrappen,maar dan sta ik al bijna stil.
Ik vind dit zooo vreemd...
ik heb morgen weer veel te doen...en dat op mijn vrije dag...zuchtttt.
eerst langs de dealer of de schakelaar de goede is..
Daarna dan maar poging wagen om met de auto rijden bij de dealer te komen,zodat ze het mischien kunnen uitlezen...
Ik weet er zelf echt weing van...
Groetjes Martin
15 jaar
Nog 1 vraagje..
als de hoofdremcylinder kuren vertoond,is deze foutmelding dan uit te lezen?
Want ik krijg op de boardcomputer zelf geen ene foutmelding te zien..
Mvg,
Martin.
15 jaar
Hallo Ricky,
ik ben net een eind gaan rijden ,zonder dat er een schakelaar in zat..
Maar nu ging het wel goed.Gewoon een normaal rempendaal,en geen vastgelopen wielen.
Dus morgen ochtend gelijk naar de dealer met de auto,dan mogen hun het oplossen..
Bedankt allen tot zover..
Ik laat weten hoe dit afloopt.
Groetjes Martin.
15 jaar
We zijn benieuwt Martin..
Indien de hoofdremcilinder de boosdoener is,is dat helaas niet te zien tijdens het uitlezen.
Gr Stefan
15 jaar
Je moet daar de allernieuwste schakelaar vragen.
Bij de oudere types moest de schakelaar juist gemonteerd zitten (vastklikken) anders blokkeerde hij,denk dat jij dat hebt gehad,bij de nieuwe kan deze niet meer blokkeren.
Maar we w8ten even af.
Hallo Ricky en Stefan,
kom zojuist bij de dealer vandaan.
En het zat hem dus echt in de remlichtschakelaar,alles werkt weer zoals het hoort..
Ricky...jij had het bij het rechte eind,schakelaar blokeerde de rem iets,waardoor het spul op een gegeven moment vastliep....
Ricky en Stefan,
bijzonder bedankt voor jullie meedenken,ben er super blij mee..
Groetjes Martin..
15 jaar
Mooi om te horen dat het opgelost is,gelukkig een 'kleinigheidje'
Bedankt voor de feedback..
15 jaar
Nou mooi zeg.
Hallo Ricky,
ik wou je nog ff wat vragen.
Ik zag vandaag dat het rempendaalbeveiliging van de automaat vanzelf ontgendelde.
Dat gebeurde bij het contackt inschakelen.
Dit hoort eigenlijk te gebeuren als ik de rem intrap.(dan gaat dat gele lampje met voetafbeelding wat op de bak zit )
Dit is omdat je dan niet opeens de handel in de D stand of R stand kan zetten.En de auto opeens weg rijd...
Zou dit in de afstelling zitten?
Of is er wat anders aan de hand?
Voor de rest gaat alles oke..
Ik hoop dat jij het weet....
Groetjes Martin.
15 jaar
Dat hoort pas te gebeuren als je op de rem trapt,doen de remlichten het nu wel of blijven ze continue branden?
Hoi Ricky,
dat hoort inderdaad tr gebeuren als ik de rem intrap,maar het gebeurt nu als ik de motor start,dan gaat gelijk dat gele voetsymbol lampje uit en hoor je die klik,
De remlichten werken gewoon,en blijven niet branden.
Ik kom net van de dealer terug (express service)
die dachten dat de remschakelaar verkeerd gemonteerd was door hun afgelopen donderdag.
Maar nu zit er een nieuwe op en het probleem blijft nog steeds.
Ik werd geadviseerd om een vervolg afspraak te maken,want volgens hun zit het probleem in de automatiche versnellinsbak?
Het gekke is dat dit probleem met de oude schakelaar niet het geval was.
Toen bleven alleen de remlichten branden..
Echt vaag dit he?
groetjes Martin.
15 jaar
Ja dat is het zeker,of het in de bak zit dat denk ik niet,ze zullen het gedeelte bedrading moeten controleren die de ontgrendeling van de pook regelt.Misschien ligt er een draad aan massa waardoor hij gelijk ontgrendelt,ook kunnen ze met de testkast de meetwaardeblokken bekijken en zien wat er gebeurd.
Maar omdat het na het vervangen van de schakelaar is gekomen is het vaak zo dat het iets kleins is uiteindelijk,laten we dat maar hopen.
Hoi Ricky,
ik zat net op een vw forum te spitten,en kwam dit tegen over die grendelmagneet.
"Zet de keuzehandel in stand P, en zet 12 v spanning op de magneet.De keuzehendel mag nu niet in een versnelling kunnen worden gezet.
Als de spanning word weggenomen,moet de keuzehendel in alle versnellingen kunnen worden gezet.
Herhaal deze controle in stand N.
Dus als ik het begrijp,krijgt hij dus geen spanning....
Zit er ergens een relais of schakelaar in de auto die dit regeld?
Of een zekering mischien?
Of toch maar naar de dealer?
Groetjes Martin
15 jaar
Nee,hij doet het wel want je hoort hem als je het contact aanzet,dus dat werkt.
Probleem is nu waarom hij gelijk al het signaal remmen doorkrijgt (wanneer hij dus normaal pas uit z'n vergrendeling komt bij pedaal intrappen) bij contact aanzetten,die aansturing wordt geregeld door de draadboom waarin de remlichtschakelaar zich ook bevind.Ik krijg toch het idee dat er iets is met de remlichtschakelaar of de bedrading hiervan,maar ik weet niet uit m'n hoofd hoe deze precies loopt.
Dus ik denk toch maar naar de dealer,of je zou zelf nog eens onder bij de pedalen een blik werpen naar de bedrading van de schakelaar,misschien zie je toevallig iets (draad beschadigt of bloot e.d.),ook omdat het na vv is gekomen.
Hallo Ricky,daar heb je weer helemaal gelijk in ja..je hoort hem klikken,dus dat werkt inderdaad.
Ik heb net nog ff gekeken,maar ik zie niks wat er gelijk op moet duiden.Kabels die uit stekker van de remschakelaar komen zien er heel uit,en ook geen breuk.
Maarja....dan maar geen gekloot,en maar een afspraak maken.
Krijg het deze periode razend druk,kan dan de auto niet missen.
De auto moet toch ook eigenlijk volgende maand naar de dealer,om de olie van de automatiche vernellingsbak te laten verversen.Loopt nu richting de 100.000 km.
Dan combineer ik dit probleem er ook gelijk bij,want dan staat de auto toch bij hun.
Heb jij trouwens enig idee wat daar ongeveer de kosten van zijn?(olie verversen van automaat)
Bedankt tot zover Ricky.....
Als het is opgelost,ben jij de eerste die het hoort....
Groetjes Martin
15 jaar
Weet niet precies wat het kost,maar denk 5 liter olie en 1 uur arbeidsloon (zal wel een pakketprijs zijn).Denk tussen 150 - 200 euro,maar met een belletje weet je het gelijk.
Maar er is dacht ik geen verversingstermijn voor de olie van deze bak,dus hoeft niet,maar kan opzich ook geen kwaad om het te verversen.
Bedankt maar weer voor de info.
Groetjes Martin..
15 jaar
Hallo Ricky,
ik wou je ff melden dat het probleem van de automaatbeveiliging ook os opgelost.
Ik had in de zomer de achterlichten vervangen voor led achterlichten.
Ik kreeg afgelopen tijd veel ecp foutmeldingen,
en af en toe viel mijn gaspendaal spontaan weg(na inschakelen van richtingaanwijzer,of lichtschakelaar)
Vandaag kwam een monteur achter dit probleem,de ecp fout werd niet vastgegouden door de computer,na dit te hebben uitgelezen,Totaal geen foutmeldingen.
De achterlichten zijn eraf gehaald en de originele er weer op.
En alles werkte weer zoals het hoort,voetsymbool brand weer,en bij intrappen van de rem,weer uit,zoals het hoort.
Bedankt voor je reacties afgelopen tijd ricky,
En nou maar hopen dat alles voorlopig goed blijft gaan....
Groetjes en bedankt...
Martin
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar