close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: rempendaal beveiliging

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 automaat

Hallo,

ik had problemen met de remlichten.(bleven branden)
Na er achter gekomen te zijn is er een remlichtschakelaar vernieuwd door de dealer.
Maar ik kom er nu achter dat de rempendaal beveiliging niet werkt.
Als ik het contackt aanzet,hoor ik een klik,en gaat dat gele lamje(met voetafbeelding) vanzelf uit.
Dat hoort te gaan alleen als ik de rem intrap.

Ik kan nu dus zonder de rem in te trappen de auto in zijn versnelling zetten!!
Zit dit in de afstelling van de vervangen schakelaar?
Of is er iets anders aan de hand.
Ik hoor graag jullie reacties..

Alvast bedankt..

Groetjes Martin..

Geplaatst door

martin67 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt mij wel afstelling ja.
Even terug naar de dealer die de schakelaar verving.

oldford 0
badge

15 jaar

Oke...
dat zal ik a.s. week zeker gaan doen..

Bedankt voor uw reactie

Mvg.
Martin..

martin67 0

15 jaar

Hallo oldford,
kom net terug van de dealer,die dachten dat hun de schakelaar verkeerd gemonteerd hadden(deze moet gelijk in 1 keer goed geplaatst worden,anders kost het een nieuwe)
Hun hebben het weer vervangen,maar zonder resultaat.
Nu werd ik geadviseerd om een vervolg afspraak te maken,omdat hun vermoeden dat het in de automatiche versnellingsbak zit....

Echt vaag dit,want dit probleem is echter ontstaan na vervanging,daarvoor geen enkele last van dit probleem..

Groetjes Martin

martin67 0

15 jaar

Normaal zijn dit 2 schakelaars (vanwege de veiligheid) met een tegengesteld signaal. 1 schakelaar open, terwijl de ander dicht is.
Die moeten exact synchroon gesteld worden, dus beide schakelaars moeten op hetzelfde punt van signaal wisselen.
Signalen van beide schakelaars kunnen uitgelezen worden en derhalve eenvoudig gecontroleerd worden.

oldford 0
badge

15 jaar

Hallo oldford,
ik heb toevallig z,on schakelaar voor mij liggen,en er zit er maar 1 boven de rempendaal.
Er komt een stekker in te zitten met 4 palletjes.
En ik zag net bij de dealer dat ze de kast hadden aangesloten op de auto.
Echt vreemd dit...

martin67 0

15 jaar

O.K. slim. 1 huis met 2 schakelaars. Die zijn dan niet af te stellen.
Blijft over de mogelijkheid van een draadbreuk of inderdaad een fout in de bak.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik wacht t nog ff af,en anders toch
....dan maar weer terug naar de dealer..

Bedankt tot zover oldford..

fijn weekend verderss.
Groetjes martin.

martin67 0

15 jaar

Hallo oldford,
het probleem van de automaat beveiliging is opgelost.
ik had led achterlichten,en daar zat sluiting in.
Originele lichten er weer op en alles werkt weer..

Bedankt in ieder geval voor je meedenken..

Groetjes Martin

martin67 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.