close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: automaat probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

hallo
is er iemand die een gelijkaardig probleem kent?

Als de wagen koud is en ik schakel in de achteruit (automaat) dan wilt die veel te hevig vertrekken. Waardoor hij constant stilvalt. Net hetzelfde als men bij een handgeschakelde de koppeling te snel loslaat.

Er zit nieuwe olie in en de koppelomvormer is veranderd.

Bedankt alvast voor uw reactie

Geplaatst door

THIERRY (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de bak een JATCO JF506e ? Hoeveel KM heeft de bak ?

GOVA 0
badge

15 jaar

Heb je al storing uitgelezen?

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Heb je al storing uitgelezen?[/quote]
net uitgelezen : 028c schakelstand onjuiste waarde

THIERRY 0
badge

15 jaar

[quote=GOVA]Is de bak een JATCO JF506e ? Hoeveel KM heeft de bak ?[/quote]
bak heeft 225.000 km

THIERRY 0
badge

15 jaar

foutcode: 00652
nl
du Gangüberwachung
en Gear monitoring
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Vloeistof niveau Automatische Transmissie (ATF) niet in orde
Snelheidssensor-auto (G68) smerig of defect
Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
Snelheidssensor-versnellingsbak (G38) smerig of defect
Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
Multi-Function Switch (F125) defect (maar niet gedetekteerd)
Clutch or Valve Body defect
Pomp van de vloeistof van de Automatische Transmissie defect

Mogelijke oplossingen:
Check niveau Automatic Transmission vloeistof(ATF)
Check/maak schoon/vervang Snelheidssensor-auto (G68)
Check/maak schoon/vervang Snelheidssensor-versnellingsbak (G38)
Check/vervang Multi-Function Switch (F125)
Check/vervang Clutch and/or Valve Body

Extra info:
Onjuiste verhouding tussen de wagensnelheid en de uitgangssnelheid van de versnellingsbak in de ingeschakelde versnelling.
Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed.

stefan84 0

15 jaar

Ik ga er vanuit dat het een Jatco is .
VW 09A/09B
[url=http://img196.imageshack.us/i/vw09a.jpg/][img]http://img196.imageshack.us/img196/3343/...[/img][/url]
[quote=THIERRY][quote=GOVA]Is de bak een JATCO JF506e ? Hoeveel KM heeft de bak ?[/quote]
bak heeft 225.000 km[/quote]

GOVA 0
badge

15 jaar

Deze storing heeft volgens mij niets met het fenomeen te maken.
Indien er een probleem is met de multifuntionele schakelaar alvorens men start, zal de wagen echter ENKEL starten in stand P. Is er een probleem tijdens het rijden, gaat de bak dadelijk over naar stand D.
Storing wissen en na een dag terug uitlezen. Zal wel een vluchtige storing zijn.
[quote=THIERRY][quote=ricky]Heb je al storing uitgelezen?[/quote]
net uitgelezen : 028c schakelstand onjuiste waarde[/quote]

GOVA 0
badge

15 jaar

Ik heb nog zo'n bak opengeschroefd.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Bij deze bak was ook de reverse clutch verbrand door een gescheurde piston. Echter deze wagen had geen last in achteruit. Enkel slipte deze in 3 de en 4de versnelling wanneer de olie van de bak warm heeft.
Door de barst in de piston wordt er ook een druk achter de piston opgebouwd waardoor de achteruitclutch lichtjes bediend en dus verbrand.

Indien dit bij jou ook het geval is...
Achteraf gezien kon deze herstelling zelfs gebeuren zonder de bak te demonteren. Enkel de bak laten zakken en langs de linker wielkuip, na het demonteren van de batterijbak.

GOVA 0
badge

15 jaar

geen oplossing gevonden, wagen is zo verkocht!!

THIERRY 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.