zelfde polo als degene die raar stotterde, heeft nu weer wat anders, nl een vreemde tik die uit de kop lijkt te komen, heb al hydro klepstoters vervangen, nokkenas is niet ingelopen, auto heeft niet met verkeerde olie, of te weinig olie gereden, en heeft pas 125d op de klok. het is echt een mechanische tik, met een vrij rustige tikfrequentie, vooral stationair, en onder belasting, bij op de motor afremmen lijkt het heluid af te nemen.
het geluid is zo plotseling erin gekomen, en word niet erger ofzo, en auto rijd verder als een zonnetje.
iemand enig id???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al oliedruk gemeten want als je olie druk te laag is hoor je je klepstoters als eerste
nee, maar klinkt mij niet als te weinig druk, want dan zouden alle stoters gaan 'ratelen' en dit klinkt als 1tik, en niet heleboel, is 16v, dus dat zou dan hels kabaal moeten maken lijkt me.. een kennis van de eigenaar had het over een eventueel gebroken klepveer, maar dan zou er bij desbetreffende veer de klepstoter ook vanbinnen beschadigd moeten zijn, of er ieder geval moeilijk in en uit gaan lijkt me, en dit was niet het geval.. of zit ik hiermee fout in mijn gedachtengang??
is niet eenvoudig te controlleren maar is er soms geen drijfstang uitgelopen, mss iets terug te vinden in de olie
Is er niet gewoon een spanrol defect,zoals zo vaak met de 16v?
Ricky,
Heb laatst bij een polo gehad dat er een schot in het inlaatspruitstuk loszat. Gaf ook een rare rammel/tik. Wij dachten ook eerst aan een lager.
waarschijnlijk is het de spanrol van de dist-riem die gaan nog wel eens kapot
[quote=markos12]waarschijnlijk is het de spanrol van de dist-riem die gaan nog wel eens kapot[/quote]
niet de spanrol loopt stuk, voornamelijk de kunstof looprol..
paul,
ik zal alles controleren, maar vind het bij deze mogelijke oorzaken toch vreemd dat het zomaar ineens is gekomen, niet eerst zachtjes begonnen, en steeds erger geworden, maar vanaf begin vrij harde tik.
en als een loop of spanrol van distributie kapot loopt, zou dan de riem niet iets slap komen te staan??
dit is nl niet het geval.. en wat betreft die drijfstang>>>>ik hoop het niet :(
mis de vacuumpomp ff nakijken , kan speling verttonen en dus gaan rammelen.
grt
bij mijn weten heeft een polo BENZINE geen vacpomp.. of mis ik hier iets??
tikkende vacpomp bij t4diesel ken ik wel, maar bij polo benzine???
[quote=max7602]bij mijn weten heeft een polo BENZINE geen vacpomp.. of mis ik hier iets??
tikkende vacpomp bij t4diesel ken ik wel, maar bij polo benzine???[/quote]
klopt, geen vacuumpomp aanwezig, overigens kantelende zuigers komen ook voor bij de 1,4 versie. zeg niet dat dit nu het geval is.. maar wel iets om in gedachten te houden.
paul,
sh.. zo'n naar geluid is het wel ja, en dit is een 1.4... hoe los je zoiets op?? andere zuigers erin zetten is geen optie, want de eigenaar is onderhand al erg flauw van het apparaat, en wil de auto graag verkopen, maar dat lukt nooit met tiktik..
[quote=max7602]sh.. zo'n naar geluid is het wel ja, en dit is een 1.4... hoe los je zoiets op?? andere zuigers erin zetten is geen optie, want de eigenaar is onderhand al erg flauw van het apparaat, en wil de auto graag verkopen, maar dat lukt nooit met tiktik..[/quote]
tja... hoe op te lossen, het mooiste zou zijn in zo'n geval een gereviseert onderblok maar gezien de leeftijd van de polo zet dit geen zoden aan de dijk.
paul,
Ja sorry ik dacht dat het een diesel was , was ff met me hoofd ni bij , excuus
grt
was nog vroeg he sjakie..
repareren kan altijd nog,of een ander onderblok zoals paul al aanagaf,maar hoeveel is de auto je nog waard,is de vraag.
eerst maar even kijken wat precies de oorzaak is.
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar