Ik wil graag een roetfilter in laten bouwen, maar zijn hier ook nadelen aan verbonden ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nadeel.... je bent veel geld kwijt en je ziet er niets voor terug.
paul,
Er zit dan wel maximaal 500 euro subsidie op bij 1e achteraf-montage, maar ik denk niet dat je dit krijgt wanneer het ding door omstandigheden dicht gaat zitten............
Een gezond milieu is best wat waard maar als men " de Hollander " hiervoor aan de portemonnee komt, wordt het meestal 'n stuk minder........
Een gezond milieu is best wat waard maar als men " de Hollander " hiervoor aan de portemonnee komt, wordt het meestal 'n stuk minder........
quote:
''IK LAS IN DE KRANT''
"roken is dodelijk"
(ik ben gelijk gestopt met roken)
"drinken is levensgevaarlijk"
(ik heb onmiddellijk alle drank door de WC gespoeld)
"jaarlijks overlijden miljoenen mensen aan de gevolgen van kanker"
( ik heb direct de krant opgezegd)
politiek vindt: "Alleen trucks met roetfilter in de stad"
nederlanders vinden: "Alleen politici met nonsens-filter in het Parlement".
"schone auto goedkoper"
weer een typisch voorbeeld van oorzaak en gevolg !
nu nieuwe auto's voor grote groepen van de bevolking door de talloze lastenverhogingen onbetaalbaar geworden zijn,
worden degenen, die ze wèl kunnen betalen, nog eens extra beloond !
ja, je leest het goed: mil-jeu. Het spel om de miljoenen.
zwaar gesubsidieerde "wetenschappers" verzinnen dagelijks nieuwe methoden om uit de subsidieruif mee te kunnen vreten.
je verzint een probleem en gaat aan het lobbyen om te kijken of het je de komende jaren kan bekostigen.
voorbeelden te over. is het niet de nieuwe IJstijd, dan is het wel de opwarming door het broeikaseffect.
de methode is simpel en wordt alleen gehinderd door het grote aantal personen, dat zich hiervan wil bedienen.
de spoeling is dus dun, maar geen nood: er zijn speciale vakmensen, die je helpen bij het binnenslepen van overheidsgeld.
uiteraard vragen die jongens daar ook weer een deel van de buit voor, maar wie doet er nog iets voor niets, nietwaar?
paul,
Als ik het dus goed lees, heb jij (Paul) dus nu geld over om zonder subsidie 'n filter aan te schaffen door alle getroffen bezuinigingen.............alhoewel ik het wel jammer van de drank vind.......
De " gemiddelde" Nederlander zal er best wat voor over hebben, maar zolang bijvoorbeeld kort over de grens nog volop bruinkool wordt gestookt, wordt de animo er ook niet groter op hier. De rommel in de lucht stopt niet bij de grens. Dat wil niet zeggen dat de filters niet nuttig zijn.
Tevens zitten er al genoeg zaken aan 'n auto die stuk kunnen gaan. En Nederland loopt wel vaker met dit soort zaken vooraan. Zolang het niet verplicht is, zie ik het nog niet zo'n vaart lopen. 'n Kadootje krijgen is aardig, maar als zoiets later geld kan gaan kosten.............
Het is vaak net als airco op de auto: zolang de fabrikant het (soms nagenoeg) er gratis bij doet, is het prachtig totdat de bolide 'n jaartje of 6-7 oud is en er dan onkosten komen: Laat maar zitten.........we draaien het raam wel open......
Gr.
deze "gemiddelde "nederlander waar jij op doelt, kan dus inderdaad na de kabinetten balk*******, de kop nog maar net boven water houden. Op elke subsidieregeling die verzonnen wordt, om het leven van de minder daadkrachtigen draaglijker te maken, zitten 2 encylopedieën voorwaarden waar je dan aan moet voldoen, voordat je ook maar 1 stuiver extra krijgt.
Belastingdienst, Mooier kunnen we het niet maken, wel makkelijker. en DAT hebben ze precies goed, nu kan de gemiddelde burger met een druk op de knop worden doorgelicht, om te kijken of hij toevallig nog 10 euro in de maand overhoudt, dan kunnen ze hem ook makkelijker aftroggelen door idioot waanzinnige regeltjes te geven.
Zoethoudertjes, dat zijn het, ze doen voorkomen dat ze met emmers geld aan het smijten zijn, maar achter je staan de sluisdeuren open.
Roetfilter ?????? laat me niet lachen, eikels, nog geen 5% van alle roet en schadelijke stoffen komt daadwerkelijk van auto's, de rest komt allemaal van die vet gesubsidieerde megamultinationals, die hier worden gehouden omdat anders de werkeloosheid te veel daalt. en DAAR durven ze geen milieumaatregelen tegen te nemen, omdat ze dan bang zijn met hun hele handel naar polen te vertrekken, waar de grond veel goedkoper is, de mensen niets kosten, en er geen regels zijn qua uitstoot.
Nee, we moeten voldoen aan de europesche norm en wat is dan makkelijker dan roetfilters te gaan verplichten, daar halen we dat Kyoto verdrag voorlopig wel mee, op de lange termijn is het echter nog geen oplossing, echter uitstel van executie. de wagens zullen per saldo WEER duurder worden, en zal geen enkele "gemiddelde"nederlander straks nog een nieuwe wagen kunnen betalen, dus, maar effe subsiedietje erop, dan kopen we ze wel.
Laat ik wel zeggen, het zal die heren in den haag EEN GROTE WORST zijn, of je dat ding nu onder je auto knoopt, of in de schuur flikkert. Op het eind van het jaar moet een of andere mongool met stropdas in brussel laten zien hoeveel van die krengen er verkocht zijn. Wordt de doelstelling behaald, bravo nederland, pluim erbij, maar intussen zit dan menig dieselrijder door zijn kruin te wrijven, zich af te vragen waarom die krengen na 2 jaar toch altijd weer de geest geven, en hoe hij in godsnaam zo stom kon zijn, om het geld uit zijn zak te laten kloppen.
Dit is mijn visie over roetfilters, doe ermee wat je wilt.
Groeten Marcel
Waarvan akte Hellbat, hier hoeft niets meer aan toegevoegd te worden!.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar