close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Ruitenwissers met een enorm trage en haperende beweging over de

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (90PK)

Mijn Passat heeft sinds kort (nog niet structureel) bij de ruitenwissers een enorm trage en haperende/stotterende beweging over mijn voorruit. De snelheid van wissen is de helft van normaal
In interval houdt ie wel de interval stand aan, maar als ie gaat wissen is het op die trage manier met een haperende beweging
Op de eerste continue stand wist is continu op die trage manier met een haperende beweging
Op de tweede continu stand (de snelste normaal gezien), is de beweging identiek aan de eerste continu stand.
Dus bij een forse regenbui zie ik echt geen ene moer meer omdat het simpelweg niet snel genoeg wordt schoongewist.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Geplaatst door

bobbes (65)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bob haal de aandrijving los van de motor en zie of de motor nu wel op snelheid komt . Misschien ben je nog niet te laat en is goed gangbaar maken van de wisser draaipunten voldoende . Let bij monage er op dat alles weer in de ruststand gemonteerd wordt. Compleet wissermech. is ook aan te raden en dan zit je zeker voor jaren goed. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Als hij op interval met normale snelheid beweegt zit je probleem niet in de beruchte draaipunten, maar in de voeding.

Goede kans op problemen in de stuurschakelaar.

audia4 0
badge

13 jaar

Blijken inderdaad de asjes te zijn
Wat WD40 op de scharnierpunten en gaat weer als een speer

bobbes 65

13 jaar

bobbes

WD-40 bied geen oplossing voor langere tijd. WD-40 is een vocht afwerend middel, niet een geschikt smeermiddel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

De oplossing was dus inderdaad het gangbaar maken van de scharnier/draaipunten

bobbes 65

13 jaar

dan nog maar eens goed gaan invetten met kopervet
Bedankt voor de tip
Heb geen kopervet gebruikt, maar deraileur-olie. Kruipt lekker goed en is geen gevaar voor alu delen.

bobbes 65

13 jaar

Het probleem doet zich weer voor.
Nu gaan in alle standen de wisserbladen met supertrage beweging over de voorruit.
Ik ben van plan het hele mechaniek maar te vervangen

Maar hoe haal ik het eruit ?
probleem 1 : van de wisserarmen komt niet los van de gekartelde as,
Probleem 2 : hoe haal ik de rest eruit ?

bobbes 65

13 jaar

WD 40 is een geweldig smeermiddel !! het is al 20 jaar mijn meeste geliefde busje in de werkplaats :D

Haal de moer los van de wisserarmen en leg dan de ruitenwisser gewoon plat op het raam, sla even flink op het gedeelte tussen as en schanierpunt , dus even tegengesteld knikken dan komt ie vaak ineens los.

Vervolgens haal je de moer om het asje los en verwijders je alle plastic paravan delen hieronder ligt het mechaniek.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

paul wil je niet in de wielen fietsen want je hebt wel gelijk over de wd 40, maar heb een ibiza gehad met hetzelfde probleem, 1 keer per 2 maand als ie weer begon te piepen beetje wd40 enklaar weer....doet het nu nog steeds...3 jaar later :)

gr henk

Henkk 0

13 jaar

Ik heb ook zeer goede ervaringen met WD40 als smeermiddel, maar niet voor alles.

Ik denk niet dat het goed toepasbaar is in DIT specifieke geval omdat er zeer veel water aan te pas komt tijdens regen, en de (relatief dunne) WD40 dus kan wegspoelen.

Vet of kopervet lijkt me inderdaad een betere oplossing.

Gr Ronald

rfbroek 0

13 jaar

Eindelijk is het gelukt

Mechaniek eruit gekregen en losgehaald
Motor werkt nog prima zonder mechaniek
Mechaniek zat aan de bestuurders kant echt ramvast.
Alles loggetimmerd en met WD40 gangbaar gemaakt
Toen het uitelkaar lag bleek dat het rubbertje in het mechaniek was gaan zitten en daar de boel had vastgedraaid.
Nu alles schoon en ingevet (niet met WD40)

Alles gaat weer lekker soepel.

Bedankt voor de tips weer !!

bobbes 65

13 jaar

Eindelijk is het gelukt

Mechaniek eruit gekregen en losgehaald
Motor werkt nog prima zonder mechaniek
Mechaniek zat aan de bestuurders kant echt ramvast.
Alles loggetimmerd en met WD40 gangbaar gemaakt
Toen het uitelkaar lag bleek dat het rubbertje in het mechaniek was gaan zitten en daar de boel had vastgedraaid.
Nu alles schoon en ingevet (niet met WD40)

Alles gaat weer lekker soepel.

Bedankt voor de tips weer !!

bobbes 65

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.