Volkswagen 70X02D: Ruitewissers werken niet in hoogste snelheid

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: ACV, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 75

Mijn ruitenwissers van mijn VW T4 uit 1997 werken wel in interval, de laagste snelheid maar niet in de hoogste snelheid.
Als je van de langzame snelheid naar de hoogste gaat stop hij meteen op dat punt, doe je hem naar de langzame snelheid dan gaat hij weer verder.
Doe ik in de hoogste stand sproeien dan gaat hij ook draaien maar in de normale snelheid!

Stuur schakelaar schoongemaakt, relais 99 vervangen, met andere motor het zelfde probleem!
Weet iemand of er op de twee draden naar de ruitenwisser motor 12 volt op staat, of worden beide geschakeld!

Ik kom er even niet meer uit, wie weet dit probleem.
Wie weet de oplossing?

Arnoldo54

Geplaatst door Arnoldo54 , lid sinds 6 jaar geleden

8 Reacties

kaleido 1 PRO, 6 jaar geleden

Hoeveel draden zitten er aan je ruitenwissermotor ?
Normaal heb je een massa , constante 12v , gestuurde voeding van interval en normale stand , en een 12v bij de hoogste snelheid.

Arnoldo54, 6 jaar geleden

Hi Kaleido,

Er zitten twee draden die van de stekker naar de motor gaan, groen en rood.
Deze zitten gesoldeerd op de aansluiting, in de stekker zitten geloof ik wel 4 draden!

Had al een andere motortje gekocht maar deze gaf het zelfde resultaat!

kaleido 1 PRO, 6 jaar geleden

Dan moet je even meten in de stekker met 4 draden.

Arnoldo54, 6 jaar geleden

Ga ik morgen doormeten.

Arnoldo54, 6 jaar geleden

Er zitten 5 draden in de stekker naar de motor van l naar r,
Bruin - massa
Groen / Zwart geschakelde 12v (normale snelheid en interval)
Groen geen waarde
Groen / Geel geen waarde
Grijs / zwart constant 12v

zie foto






[url=http://postimg.org/image/s8t4p8p7h/][img]http://s30.postimg.org/s8t4p8p7h/kabel_a...[/img][/url]

kaleido 1 PRO, 6 jaar geleden

Er klopt in het voedings verhaal iets niet , normaal is de interval en langzame snelheid een lager voltage 9v bv.
De max snelheid is dan 12v , want meer spanning is er niet , motor is namelijk spanning gestuurd , lagere spanning - lagere snelheid , hogere spanning - hogere snelheid.
Je mist in iedergeval de hoge spanning op de hoogste snelheid , dit is groen of groen/geel
Tenzij er in de ruitenwissermotor een stukje elektronika zit , die dit stuurt.
Wat zit er tussen de 2 draden van de motor en de stekker , want je gaat van 2 draden motor , naar 5 draden stekker.

Arnoldo54, 6 jaar geleden

kijk goed naar de foto, de draden zijn hier op gesoldeerd.
Bijna alle wisser motortjes hebben het zelfde, die van andere modellen VW passen ook, op de T4 en hebben zelfde onderdeel nummer.

[url=http://postimg.org/image/x4kcqwxxd/][img]http://s24.postimg.org/x4kcqwxxd/wisserm...[/img][/url]

Arnoldo54, 6 jaar geleden

volgorde van de nummer op motor :
31 - Bruin - massa
53 - Groen / Zwart geschakelde 12v (normale snelheid en interval)
31b - Groen geen waarde
53b - Groen / Geel geen waarde
53a - Grijs / zwart constant 12v

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.