Hallo,
Motor valt na 2 sec. telkens uit als ik start,de probleem deed zich voor nadat ik de voorste uilaat stuk (flexibel buis) aan het monteren was ,volgende dag toen ik de motor wou starten bleek dat de batterie totaal op was ,geen vonk of wat dan ook ,was nochtans splinternieuwe batterie,heb het toen weer opgeladen maar bleek dat ie stuk was ,gelukkig een ander gekregen, maar de probleem motor springt aan en valt onmiddelijk weer uit,op de tacho knippert de gloeilamp en de startonderbrekerslamp (auto met sleutel),
heb hem uitgelezen kreeg :
foutcode :17978 starten geblokkeerd door startblokkering R1570
foutcode:17655 sensor voor verstuivernaaldslag
-G80 onderbreking/kortsluiting
Iemand een idee ?
Bedank bij voorbaat
Limalo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17655 P1247
nl Verplaatsingssensor naaldinjector (G80) onderbreking / kortsluiting naar plus
du Geber für Nadelhub (G80) Unterbrechung/Kurzschluß nach Plus
en Needle Lift Sensor (G80) Open/Short to B
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* In de bedrading tussen de ECU en G80 is een draadbreuk of een kortsluiting naar plus
* G80 is defect
foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine Start Blocked by Immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
* de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af
Mogelijke oorzaken:
* geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
* de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
* de ECU is onjuist
* de ECU krijgt geen stroom
* startblokkering defect of er zit een fout in
* de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren
Mogelijke oplossingen:
* pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
* check stroomvoorzien op de ECU
* de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.
Extra info:
* Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu.
Kijk ook even hier > http://forums.tdiclub.com/showthread.php...
Gr. Harry
hallo allemaal,
ik ben van plan de immobilizer te vervangen van een golf IV (bj 2000) , door een van bj 1999 maar de stekker zijn niet hetzelfde(kleiner),wat kan ik doen om deze passend te maken,kan ik de kabelboom demonteren en vervangen door die van bj 1999,en idien ja hoe demonteert men de kabelboom,en hoeveel werk is eraan,of zijn er andere opties ?
bij voorbaat dank.
limalo
12 jaar
Het omwisselen van Immobilizer heeft geen zin, Immobilizer=> (Instrumentenpaneel Dash).
Het Gaat erom dat je de steutel opnieuw laat in lezen mischien dat die het weer doet of anders een andere sleutel bestelen bij de dealer.
Gr
Tiguan
Wat doet de reserve sleutel?
heb met de reserve sleutel ook geprobeerd,doet hetzelfde.
12 jaar
let wel ,het gaat hier om een ruilmotor,de Immobilizer=> (Instrumentenpaneel Dash),die ik wil vervangen is deze van de motor(bj 1999) die er in ligt .
12 jaar
[quote=limalo]let wel ,het gaat hier om een ruilmotor,de Immobilizer=> (Instrumentenpaneel Dash),die ik wil vervangen is deze van de motor(bj 1999) die er in ligt .[/quote]
Ik begrijp je niet helemaal goed...?, wat is er allemaal gebeurt aan de auto en wat ben je van plan.
de motor die er nu inligt,is een ruilmotor van bj'99 die ik vervangen had,hier komt het grappige ervan,nadat ik alles aangesloten had starte ik de motor en het sprong aan zonder dat ik de immobilizer of de sleutel ingeleerd had,zo heb ik een week of twee daarmee rondgereden,de probleem begon toen ik de uitlaat (dat flexibel gevlochten stuk) en de carterpan ging vervangen.Toen ik de volgende dag de auto wou starten bleek de batterie totaal op,heb een nieuwe gekregen maar nu wou de motor niet meer starten na het starten valt em wee direkt uit ,de boord computer geeft niks aan,alleen het knipperen van de startonderbreker en de gloeilamp embleem.
12 jaar
Ok..gewoon Sleutels opnieuw in laten lezen bij de VW_Dealer als het goed is moet het weer gaan doen,
Gr
Tiguan
Hallo Tiguan,een beetje laat met m'n reaktie,
k'wou gewoon melden dat ik de auto naar de VW_Dealer gebracht had voor diagnose,bleek inderdaad dat de sleutel ingelezen moest worden.
ik wil jullie bedanken voor het meedenken en het verhelpen van deze probleem.
groetjes.
Limalo
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar