Volkswagen Jetta: schakelaar kachel bediening wordt extreem warm/heet

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 cc

wie kan mij helpen met het volgende probleem,heb reeds twee keer in korte tijd de schakelaar vervangen waar ik de verwarming aanzet ,de schakelaar word zo warm/heet dat deze iedere keer stuk gaat .en verbrand wie weet de oplossing vr groet auke

gretia.olthof

Geplaatst door gretia.olthof (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als een schakelaar zo heet wordt, dan loopt er te veel stroom door.
Kan een beginnende kortsluiting zijn na de schakelaar, of een onderdeel dat te zwaar loopt of te veel stroom verbruikt.

Wat bedoel je met verwarming? De aanjager of ventilator binnen?

harnak (0), 12 jaar geleden

zit de radio er toevallig op aangesloten?

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

[quote=harnak]zit de radio er toevallig op aangesloten?[/quote]
regelbare radio?

gretia.olthof (0), 12 jaar geleden

probeer het beter uit teleggn ,de schakelaar waar mee de kackel bedien stand 1 tm stand 3 dat is de schakelaar waar mee je de aanjager bedien die brand steeds door de schakelaar wordt loei heet en smelt daar door.vr groet auke

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

dikke kans dat je kachelventilator te zwaar loopt en daardoor teveel vermogen opneemt wat de schakelaar doet smelten....

Dat probleem zit in de lagers, waarschijnlijk heeft hij al een hele tijd gepiept. De lagers zijn met een paar kunstgrepen wel na te smeren

is het een type 1 of type 2 jetta??

bij type 1 moet je het hele kachelhuis onder het dasboard vandaan uitbouwen, bij type 2 zit de fan in een soort bajonetsluiting bij de voeten van de bijrijder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.