close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Jetta: trillende diesel 1985

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600 40 kw

Weet iemand hoe 't komt dat bij stationair draaien de dieselmotor zo trilt. Ik heb wel handgas aangelegd zodat bij koude motor het toerental dmv gas hoger is, maar dat moet weer telkens wat terug als de motor warmer en warmer word. Ik heb geen toerenteller maar op gevoel zeg ik dat hij meer dan 1050 toeren moet draaien om trillingsvrij te zijn. Is er dan iets met evt. motordempers e.o. ophangrubbers. Tijdens rijden nergens last van behoudens bij gas terug tijdens schakelen, telkens even die vervelende trilling.
Het is geen turbodiesel maar gewone 1600.

Geplaatst door

Jetta diesel (50)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

timing gecontroleerd?

klaasqatar 0

12 jaar

Waarom moet dat als de auto verder prima rijdt? Hij haalt tegen de 150 kmh en verbruikt als ik niet boven de 110 kmh kom 1:22. Maar stel je hebt gelijk, hoe moet dat en moet ik daarvoor naar 'n dieselcentrum? Ik kom nooit in de VW garage. Zelf kan ik dat niet.

Jetta diesel 50

12 jaar

is het een met de bevestiging bout van de voorste motorsteun van boven of met een bout en moer overdwars

Ernst Tempel 0
badge

12 jaar

Antwoord op Ernst Tempel. Zal ik morgen naar kijken weet ik zo niet. Maar kun je er alvast over uitweiden? Wat als bout en moer overdwars of van boven.
Bedankt,
Jo.

Jetta diesel 50

12 jaar

Als de bout overdwars zit is het nog een oude type en die trillen heel erg (dat is nog een rubbersteun)
die moet je dan vervangen voor een hydr.steun (te erkennen aan de bevestiging met een bout van boven)
wel de metalen steun aan de motor en de voorste balk mee vervangen
anders past hij niet

succes

Ernst Tempel

Ernst Tempel 0
badge

12 jaar

Hallo Ernst,
Da's denk ik 'n heel goede tip. Moet ik hiervoor op de sloop naar 'n golf 2 of 3 diesel kijken en is dat makkelijk zelf te doen? Heb je daarvoor 'n brug nodig? Moet het motorgewicht ondersteund of wat opgetakeld worden? Immers als je zo'n steun losdraaid hangt de motor nog op 1 of 2 poten lijkt me. Kun je daarover nog iets zeggen zodat ik weet welke stappen ik moet ondernemen.
Alvast heel erg bedankt. Ik zie je adviezen met belangstelling tegemoet.

Jo Martinali.

Jetta diesel 50

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.