close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen passat tdi 115: schakelen van 2 naar 1 en van 3 naar 2 gaat zwaar bij kou

Bouwjaar: 2000

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn bij dit verschijnsel.
De auto is al bij de dealer geweest voor dit euvel.
Men heeft een toevoeging in de bakolie gedaan.
Maar dit heeft niks geholpen.

graag jullie reactie

Geplaatst door

rogier10225 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi, rogier



dit is een vw, kwaal idd als het koud begint te worden

gaat idd het schakelen moeizaam..


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

hier is weinig aan te doen. mee leren leven. is een kwaal zoals paul al zegt.

arie549 0
badge

19 jaar

geen kuur ?

vr groet

Rogier

rogier10225 0

19 jaar

hoi, rogier


het is geen kuur.. maar een kwaal..

kuren kun je behandelen.. en dat heb je immers al gedaan.

dus lijkt het me dat er een kwaal over blijft.

alle golfjes hebben dit ook.. alleen als het echt koud word zoals de afgelopen dagen.

dan krijgen ze het een beetje moeilijk..

wat je zou kunnen doen.

aftappen de oude olie.. dan verversen met een GL,5 75w-90.

dan word het beter..



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

ja dan wordt het beter, maar echt helemaal zoals het hoort is ie dan nog niet. maar zoals paul al zegt het wordt iets beter.

arie549 0
badge

19 jaar

Bedoelde eigenlijk met "geen kuur?" ; is er geen kuur?.
Maar goed, ik begrijp dat het probleem blijft.
Toch typisch.

De vw dealer had het ook nog even over een "schakelklok" die zou ook iets verkeert kunnen staan.
Teveel naar rechts zou resulteren in zwaar 1 en 2 en teveel naar links zou resulteren in zwaar 4 en 5 (of net anders om).
Maar ze hebben verder niks aan deze afstelling gedaan.

Hebben jullie hier nog ervaring mee?

vr gr.

Rogier

rogier10225 0

19 jaar

hoi,



schakelklok..

zou kunnen maar dan schakeld hij ook slecht in zijn achteruit.

en ook zou dit probleem zich dan voort zetten bij een warme motor
als het zou liggen aan de afstelling.

echt rogier geen geld meer insteken..

het is een vw, kwaal.


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Oke. thxs
Wel jammer.
Ik heb nooit een test ritje gemaakt met een koude passat.
En kom er nu dus eigenlijk pas achter, nu ik net een passat heb gekocht.
Misschien met de volgende beurt die 75W-90 erin. om het probleem te minimaliseren.
Maar goed, ik wil ook al een stel nieuwe achter banden, want de conti's die er nu onder zitten bonken als een gek vanaf 120km/h
Schijnt ook een vw/audi probleem te zijn.
Dus ik zal wel kijken hoe ik uitkom met mijn budget :-)

Thxs en groet

Rogier

rogier10225 0

19 jaar

hoi.



opzich is conti ( zuster van pon de vw,audi importeur ) geen slechte band. het is beslist geen low-buget band.

het cuppen zoals dat heet daar zijn deze banden gevoelig voor

maar als de banden optijd.. van voor naar achteren worden gewisselt dan kun je ze helemaal op rijden.



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Dat heb ik inmiddels begrepen van deze en gene, opzich wel
mooi dat er een oplossing voor het probleem is,
alleen wel jammer dat de vorige berijder dit niet heeft gedaan, en ik nu een stel goede (qwa profiel dan) banden weg kan gooien.
Ach ja, als dat het ergste wat er aan de auto gaat mankeren.
Dan kan ik er wel mee leven.

Nog goede tips voor een merk/type band.
Ik wil het liefst zo stil mogelijk rijden.
Michelin ?

groetjes

Rogier

rogier10225 0

19 jaar

hoi,




als je toch gaat vervangen dan koos ik voor de michelin ( energie )

de prijs zal niet veel uitmaken..

maar deze banden moet je net als alle andere merken om de 10000. wisselen. van voor naar achteren.



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

thxs voor je advies

gr Rogier

rogier10225 0

19 jaar

geen gedonder en de michelins er om gooien,

hoef je voorlopig geen nieuwe banden weer, als je een beetje normaal rijdt kun je tijden rijden op de michelin energie. heb ze zelf ook altijd.

wat betreft cuppen klopt het dat contie hier gevoelig voor is.
maar iedere band die je bij een vw achter gooit zit hier mee.

er schijnen nu bedrijven te zijn die je band laten afdraaien op een soort draaibank en hem dus weer helemaal rond maken zonder extreem profiel verlies.
dus zou voor jou misschien de moeite waard zijn als je profiel nog zeer goed is.
zo goed als ik weet kost dat afdraaien 25 euro de band incl. balanceren dus zeker de moeite waard.
waar het kan weet ik niet maar er zal hier vast iemand zijn die het wel weet.
heb zelf geen ervaring met banden afdraaien(trimmen) maar schijnt heel goed te werken.

arie549 0
badge

19 jaar

hoi,



ja ik heb er wat over gelezen in de autoweek.. over dat trimmen van banden..

weet zo niet waar en wie het zou kunnen doen

maar het belooft veel goeds..



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

als er iemand weet waar het kan, dan hou ik me aanbevolen.

arie549 0
badge

19 jaar

hey, arie



kan wel bij mij..

doe ik zo ff met de haakse slijper... ;^)


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Misschien het eeen idee ja, ik had het artiekel ook gezien
in de AW.
Zal eens even opzoek waar ze dat nog meer doen bij mij in de buurt,zou wel het makkelijks zijn.

Als ik wat weet, post ik het wel

Groet. en bedankt voor de tip (ik was het al weer vergeten)

rogier10225 0

19 jaar



profiel op snijden doe je dat ook paul? lijkt me een gat in de markt. hahahahaha.

arie549 0
badge

19 jaar

Paul kan goed opsnijden!!!

Audifreak763 0
badge

19 jaar

hoi,



hahaha,, :^)



paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.