close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: schakelen zonder koppeling in te drukken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

hoi, nu heb ik het volgende aan de hand, bij het optrekken
aan een rode licht is mijn koppeling beginne slippen waar rook
uit kwam en nog geen honderd meter ging de auto helemaal nie meer
vooruit bij het los late van de koppeling in de 1ste of andere versnelling
en kan ik ook schakelen zonder de koppeling in te drukken, ligt dit nu aan
de koppeling zelf of aan de versnellingsbak? het gaat om golf 4 tdi standaart 90pk
nu zit ik ongeveer aan 145pk

mvg antonio

Geplaatst door

vwlover (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aan de koppeling.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

koppeling,drukgroep en druklager vervangen..en hij kan er weer de nodige km's tegenaan..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

merci voor de hulp ma nu zit ik met een probleem, ik
heb juist de versnellingsbak gedemonteert maar nu
krijg ik die koppeling nie los, da is met een speciale ster sleutel
denk ik dus morgen eens naar een doe het zelfver winkel gaan
opzoek naar naar die ster sleutel en dan kunne we voort doen.

grt antonio

vwlover 0

15 jaar

hallo, om de koppeling te demonteren moet ik daarvoor
die 12 bouten(1) los maken en is daar een speciale ster sleutel
voor nodig want heb al met verschillende sleutels geprobeerd maar
te vergeefs en die buitenste ring(2) moet die daar ook af want die zit
precies voor de drukgroep

[url=http://img517.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img517.imageshack.us/img517/9546/...[/img][/url]

[url=http://img259.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img259.imageshack.us/img259/1158/...[/img][/url]

mvg antonio

vwlover 0

15 jaar

Ja gewoon die 12 boutjes loshalen met een 12 kant torx dop dan de drukgroep van de paspennen aftrekken.
Let er wel op bij inbouwen dat het gat van de koppeling in het midden (daar waar de as van de bak weer in gaat),dat die precies in het midden zit,anders krijg je de bak er niet meer op (is officieel speciaal gereedschap voor),ook de 12 boutjes gelijkmatig steeds een stukje strakker vastzetten,dus niet 1 voor 1.

ricky 10
badge

15 jaar

Hallo,

Ik zie aan die foto dat het om een blok met twee massa vliegwiel gaat. Is het ook aan te bevelen om die te vervangen? Ik heb laatst nog eentje gezien die geen enkele spie meer in de koppelingsplaat had.
Het zou jammer zijn als Antonio na een paar maanden `t geheel weer uit mekaar moet trekken omdat `t vliegwiel ruim is. Dit helemaal gezien de dikke 50 pk extra op `t geheel.
Misschien dat iemand die er meer mee omgaat daar nog iets over kan vertellen.

Groet,

Sieperman 0

15 jaar

dit is de drukgroep en koppeligsplaat die ik juist heb gedemonteerd, en de
vliegwiel ga ik zeker ook mee vervangen want die is ook nie meer 100% maar ben
ik nu bijna verplicht om een versterkte koppeling te steken of kan een gewone koppeling
gene kwaad aangezien ik nie aan elke rode licht begin op te trekke?
merci voor de goede hulp hier.

[url=http://img166.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img166.imageshack.us/img166/8966/...[/img][/url]
[url=http://img166.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img166.imageshack.us/img166/3196/...[/img][/url]

vwlover 0

15 jaar

zo te zien is je krukaskeering an de bak zijde lek ... vervang deze ook !(of je hebt olie gemorst)

trouwens is die drukgroep gebrasten ?

Ik zou gewoon de originele koppeling monteren,een versterkte is in dit geval niet nodig .

En inderdaad even de krukaskeerring controleren aan de olie te zien..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=citroënmonteurtje]zo te zien is je krukaskeering an de bak zijde lek ... vervang deze ook !(of je hebt olie gemorst)

trouwens is die drukgroep gebrasten ?[/quote]
ahh ok die zal ik zeker ook vervangen dan ;)
en die drukgroep is idd in 3 stukke gebarste.
grt

vwlover 0

15 jaar

[quote=citroënmonteurtje]zo te zien is je krukaskeering an de bak zijde lek ... vervang deze ook !(of je hebt olie gemorst)

trouwens is die drukgroep gebrasten ?[/quote]
Denk gemorst zo te zien.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky][quote=citroënmonteurtje]zo te zien is je krukaskeering an de bak zijde lek ... vervang deze ook !(of je hebt olie gemorst)

trouwens is die drukgroep gebrasten ?[/quote]
Denk gemorst zo te zien.[/quote]
nee heb eigelijk niks gemorst, is precies zo gedroogde olie

vwlover 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.