Distributieriem is geknapt. Mijn vraag is nu op welke wijze ik er achter kom of de kleppen scheef zijn. Moet ik de kop demonteren of kan je dit op andere wijze vaststellen. Men zegt dat ook de waterpomp standaard kapot slaat. Ik begrijp niet waarom. Wie kan mij helpen?
Derk48
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de waterpomp is vaak oorzaak dat de riem knapt, deze moet je bij dit type altijd gelijk met de riem vervangen.
Kleppen krom?? nou, kweet het eigenlijk wel zeker bij deze motoren.
Ja, je kunt het zien zonder de kop te demonteren, haal het kleppendeksel er af en kijk maar eens of er kleppen zijn die niet meer mee omhoog komen als je de nokkenas met de hand verdraait. (ze moeten de nokkenas nagenoeg spelingsvrij volgen) Soms ligt de nokkenas zelfs in brokken en heeft het onderblok ook dusdanig te leiden gehad dat je beter op zoek kunt naar een motor uit een donorauto.
de waterpomp is vaak oorzaak dat de riem knapt, deze moet je bij dit type altijd gelijk met de riem vervangen.
Kleppen krom?? nou, kweet het eigenlijk wel zeker bij deze motoren.
Ja, je kunt het zien zonder de kop te demonteren, haal het kleppendeksel er af en kijk maar eens of er kleppen zijn die niet meer mee omhoog komen als je de nokkenas met de hand verdraait. (ze moeten de nokkenas nagenoeg spelingsvrij volgen) Soms ligt de nokkenas zelfs in brokken en heeft het onderblok ook dusdanig te leiden gehad dat je beter op zoek kunt naar een motor uit een donorauto.
ik ga mee met audia4... zeker en vast geplooide kleppen.
17 jaar
Audia4
Bedankt. Inderdaad na demontage alle vier inlaatkleppen en een uitlaatklep krom. Ga waterpomp ook meteen vervangen.
Bedankt voor advies.
Derk 48
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar