Goedemorgen,
Ik heb een Golf IV uit 2002 met een AG LPG installatie. Bij een koude motor geeft hij elke keer een schok zodra hij overschakelt naar LPG. Dit is eenmalig en daarna loopt de motor perfect op LPG.
Als de motor al een tijdje op LPG gelopen heeft, en dus warm is dan schakelt hij vrijwel meteen over naar LPG zonder enige problemen. Overigens bij een koude start heeft hij wel wat moeite om aan te slaan. Bij het starten van de motor moet de sleutel ongeveer 3-4 seconden in startpositie gehouden worden. Hij vonkt dus niet meteen aan. Kan dit te maken hebben met een slechte benzine filter?....
Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Alvast bedankt en een prettig weekend!
Groetjes,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toevoeging: ik heb alle slangen van de LPG installatie en de injectors al gecontroleerd op eventuele lekkages. Dit door middel van zeepsop erop te spuiten om te kijken of er belletjes ontstaan bij een eventuele lekkage. Heb namelijk op internet al iets gelezen dat als er een lekkage is er bij het overschakelen naar LPG niet genoeg LPG beschikbaar is om meteen soepel te lopen.
Niemand?
5 jaar
Het slechte aanslaan op benzine kan zijn omdat het benzinesysteem vervuild raakt.,
Ondanks het starten op benzine vervuild het systeem toch na verloop van tijd
V-powerachtige benzine tanken,twee flesjes wynn's erin en dat oprijden,daar gaat de motor vaak een stuk beter van lopen op benzine.
Wat betreft het overgaan op lpg,dat gebeurt op temperatuur.
Bij koude motor loopt de auto op benzine en na het bereiken van een bepaalde temperatuur schakelt de auto op lpg.
Het kan zijn dat de benzine afgesloten word en het enige tijd duurt dat er lpg instroomt,dan voel je de schok wegens kort brandstof gebrek.
Of de verdamper is niet heel best meer en regelt in koude toestand niet snel genoeg meer.
Een lpg inbouwer kan dit snel genoeg zien.
5 jaar
Ik heb het bij mijn 207 met Teleflex GFI systeem ook (is nagenoeg hetzelfde als AG SGI). Hoort denk ik bij het systeem, of je een schok krijgt is vooral afhankelijk van toerental en optrekken of constante snelheid. Bij 80 op de CC merk ik nml helemaal niks van overschakelen, in de 1 met warme motor van parkeerplek rijden is garantie voor doorelkaar geschud worden.
Overigens: vervang elke 20.000km je drooggasfilter, vinden je injectoren wel zo fijn. Nieuwe injectoren worden voor jouw systeem niet meer gemaakt.
5 jaar
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben: Het is inmiddels opgelost. De LPG boer heeft ernaar gekeken, en de druksensor bleek kapot te zijn. Hierdoor kreeg ik telkens die schok... Daarnaast ook meteen de drooggas filter vervangen.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar