Hallo allemaal,
2 weken terug brak me distributieriem. Het bleek dat ik een zogenaamde vrijloop motor heb.
Dus riem en rollen vervangen. En omdat hij een zogenoemde backfire heeft gehad. Was me carburateur voetplaat kapot. Dus deze ook vervangen.
Toen gestart en hij liep weer heerlijk.
Mooi stationair. Reageert goed op gasgeven. Precies zoals me autootje was.
Maar toen de motor eenmaal warm was op weg van de garage naar huis.
Had hij weinig zin leek zo.
De auto reageert "slomer" op gasgeven.
Trekt veel minder. En geeft ook wat schokjes (stotteren).
Nou was ik hartstikke blij dathet me niet veel geld kostte om me autootje weer rijdend te krijgen.
En blij dat hij weer reed. Maar nu heb ik dit probleem. En hoop dat jullie me kunnen helpen
gr.
Nicky
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nicky
Of het is toeval dat je dit probleem nu erbij hebt, of het komt van de distributie riem..
Ik zou eens de timing van de riem ( laten ) controleren net zoals het ontstekingstijdstip..
Kan zijn dat hier het probleem zit, of de riem ligt een tandje verkeerd of de ontsteking staat niet 100%
Gr Stefan
toen bij mij de distriebutie los schoot waren al mijn kleppen naar de knoppen..
14 jaar
Ow ja, wanneer was de riem kapot gegaan ?
Toen je er toevallig naar keek ? tijdens stationair draaien ? Tijdens het rijden ?
Ook een compressie test zou een goede oplossing kunnen bijdragen, zo kun je het e.e.a. uitsluiten,
14 jaar
Hij was kapot gegaan toen ik reed.
Ik reed 50/55 in zijn 4
ik heb op cilinders 1,3 en 4 rond de 11 bar
en op cilinder 2 rond de 8.5 bar. Maar de monteur verklaarde dat die aan de lage kant was omdat de motor al 175000 heeft gelope. En de zuigerveer niet goed afsluit
Nicky
14 jaar
Maar begrijp goed dat bij een koude motor alles het doet zoals het hoort. Maar zodra hij warm word komt het alleen voor. Dan kan het toch niet aan de timing ligge?
Nicky
14 jaar
Cylinder 2 doet niet echt goed meer mee. De uitlaatgassen van die cylinder beïnvloeden wel het signaal dat de lambda-sonde afgeeft en daarmee het mengsel van de andere cylinders. Lambda-signaal meten en als dat te veel afwijkt is het einde oefening voor deze motor.
Is de compressie warm of koud gemeten ?
Meet de compressie eens opniew, en giet in de cilinder die je gaat meten een scheut olie, stijgt de waarde ? Dan kunnen de zuigerveren het probleem veroorzaken! Blijft hij gelijk ? Kan het aan een klep liggen.
Als de compressie koud gemeten is, zal deze warm nog slechter zijn.
Timing controleren net zoals de ontsteking zou geen kwaad kunnen, je weet het maar nooit.
Gr Stefan
14 jaar
Hey.
Deze week word me timing gecontroleerd. En opnieuw me compressie warm en koud.
Miss helpt dit:
ik heb nog een paar probleempjes. Ikzelf vind dit niet storend. Maar misschien heeft dit er iets mee te maken.
Namelijk:
-uitlaat pruttelt en maakt een nogal sportief geluid ( ik weet waar hij lekt)
-carburateur is eraf geweest ( voorde voetplaat)
ik weet niet of dit helpt. Maar ga vandaag of morgen alle bougies nieuw steken deze zijn niet goed meer.
Mvg nicky
14 jaar
Nicky
Nieuwe bougies en een nieuwe verdeelkap met rotor kan nooit kwaad, maar waarom zijn de bougies niet meer goed dan ?
Dat pruttelen uit de uitlaat kan op een verkeerd ontstekings tijdstip duiden zoals ik eerder al zei..
Waar lekt de uitlaat ? Achteraan ergens of tussen motor en kat ?
Indien hij vooraan lekt, kan hij ook niet optimaal lopen ivm je lambdasonde..
Gr Stefan
14 jaar
Helemaal vooraan zit een gaatje in een las. Dus net na de cilinders.
Ik zal de onstekingstijdstip ook na laten kijken.
Jullie horen snel van me. Bedankt voor de hulp
nicky
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar