Volkswagen Polo: Schokkend koppelingspedaal polo 61n 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Goedenavond,

Ik had een vraag over mijn auto. Gisteren ben ik bij de VW dealer geweest om navraag te doen over het schokkende opkomen van het koppelingspedaal. Hier had ik 6 maand geleden ook last van, dit was toen opgelost met een nieuwe koppelingskabel. Mijn eerste gedachte was dus dat dit weer het probleem was.

Echter.. Nadat de monteur een rondje had gereden kwam hij tot de conclusie dat het waarschijnlijk de druklager van de koppeling was. Oplossing, de hele koppeling vervangen. Dit zou 700 tot 800 euro kosten. Aangezien dit een boel geld is, zeker voor zo'n oude auto, ook al staat er maar +-85.000km op de teller, vraag ik dit voor de zekerheid hier ook nog even na.

Het probleem is dus dat het koppelingspedaal schokkend opkomt, wat zeer duidelijk te voelen is in je voet. Het probleem is ook aanwezig als de auto uit is en je het koppelingspedaal laat opkomen.
Als jullie meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dat graag!

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ramon

Electrric94

Geplaatst door Electrric94 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 9 jaar geleden

De vorige keer is het met het vervangen van de kabel opgelost , ik begrijp best dat de reparatie een hoop geld is , maar waarom niet eerst met een nieuwe kabel proberen , kost niet de wereld en wie weet was deze kabel niet zo best.
Scharnierpunten smeren wil ook nog wel eens verbetering geven.

Electrric94 (0), 9 jaar geleden

De kabel is net 6 maanden oud en origineel Volkswagen. De monteur sloot het in ieder geval gelijk uit. Maar dat is zeker weten iets om te proberen. Al zou er nog wel garantie op zo'n kabel zitten denk ik zo.

Edit: Ik heb net nog even met een vriend erin gereden. We hebben gecheckt of de koppelingskabel op spanning staat, dat staat hij en of er abnormaal veel speling in het pedaal zit, dat zit er niet in. Verder is er tijdens het rijden duidelijk geworden dat hoe warmer de auto word, hoe erger het word. In het begin gaat het soepel, en langzamerhand komt er een tril in het koppelingspedaal tijdens het koppelen en ontkoppelen. Daarnaast hebben we de scharnierpunten ingevet, had helaas geen nut.

Audidriver73 (0) PRO, 9 jaar geleden

Drukgroep zal versleten zijn, komt wel vaker voor. 700euro is wel erg veel, compleet koppelingsset kost rond de 150 en zou in 2-3uurtjes gebeurd moeten zijn, heb koppeling van mijn polo 6N 1.4 uit 1996 ook laatst vervangen en had ook net 100.000km gelopen, ook de drukgroep kapot.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Maar wat voel je precies,de auto schokken of het pedaal komt schokkend op.
Als het pedaal schokkend opkomt zit het in de bediening,begint de auto te schudden bij aangrijpen koppeling zit het in het druklager of plaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.