Volgende is mijn probleem : Af en toe gaat het motormanagementlampje branden , op het moment van uitlezen Geeft hij een fout van : Lamdba sensor 1 bank 1 bereik te laag (arm)
De beide sensoren voor en na de kat. zijn al vervangen hem als ik op de bosch tester KTS zet dan is er niet veel vreemds aan. Was er bij deze een software reset nodig of een computer die erbij vervangen moest worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En bij 4 gasmeting?Kat.defekt/verstopt(visuele controle,als dat kan)?EGR klep?Alle sensoren ok?Bougies ok?M vr gr Peter
Het mengsel is misschien gewoon echt te arm.
Als het iets te arm is hoef je dit nog niet direct bij een viergasmeting te zien, maar
kan wel deze code gezet worden.
Normaal kijk ik (met dit soort mengselcodes) eerst bij de LTFT waarde.
Als de ECU aan het bijregelen is (rijker) weet je het zeker.
Oiram
Wanneer MM deze foutcode geeft dan ligt het zelden aan de labdasonde.. deze loopt buien zijn bereik door een externe oorzaak. Denk aan luchtlekkage(in- of uitlaat), LMM, carterontluchtingslang lek of gescheurd, gasklephuis vervuild..
Vervuilde luchtmassameter is wel oorzaker numero uno voor deze storing. Maar een luchtlekkage kan natuurlijk ook erg makkelijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar