close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: airco

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

in eerste instantie is er een nieuwe aircocompressor gemonteerd in een andere werkplaats, de klacht was toen een het piepen van de riem.
bij het opnieuw vullen van de installatie piepte de riem nog steeds, zo is de wagen bij mij aangekomen.
het piepen van de riem komt door een defecte trillingsdemper, maar veel erger de drukken lopen op tot aan de pers zijde bijna 28 bar, en de zuigzijde 3.5 bar.
nu ben ik maar begonnen met het systeem te spoelen, en een nieuwe filter droger te monteren. nu heeft dit niet veel geholpen dan maar een nieuwe expantieklep gemonteerd, op de eerste verdamper. dit helpt ook niet! heb de gas laten analyseren is wel degelijk r134a, de leidingen zijn gloeiend heet tot aan de verdampers. iemand nog een ideetje

mvg kris vc

Geplaatst door

krisje (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb een keer een diagnose lijst gezien (voor schoolproject gebruikt)

daar in staat
1. Hoge omgevingstemperatuur (+ 43graden)
2. Te veel koudemiddel
3. Oververhitting condensor
4. Defect regelventiel compressor
5. Verstopping hogedrukzijde


1. zal het niet zijn
2. zal ook niet zijn 700gram als ik het goed had
3. zal het ook niet zijn
4. een goeie kans dat het is, tenzij het een nieuwe uit de doos is inplaats van een gereficeerde (fout geschreven)
5. ook een goeie kans, meest voor de hand liggende

ik zou eerst 5 controleren dan 4,2 en 3 en 1 zal het niet zijn omdat je dat zelf vanzelf achter komt

misschien een rare vraag maar draait de fan op de radiateur wel snel genoeg?

Dat is geen rare vraag john5686, die mogelijkheid zou kunnen bestaan, zelfs dat ie helemaal niet draait, (ECC) dan kan de drukschakelaar, ventilator, zekering, relais defect zijn of andere niet genoemde.

Compressor is vernieuwd, regelventiel is niet als appart onderdeel te krijgen.

TheoStek 0
badge

16 jaar

als alles vervangen is zoals krisje zegt en de druk loopt toch naar 28 bar en de leiding wordt gloeiend heet dan ga je toch denken aan de fan of het regelventiel

tussen de radiator en condensor was enorm veel vuil tussen gekropen, met als gevolg het oververhitten van de condensor, ruimte tussen beide radiators gereinigd, en alles is weer in orde.

krisje 0
badge

14 jaar

Het piepen wat je hoort wordt dat erger als je aan het stuur draait!?(bij stil staan)
En trilt je spanrol van je spanner??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.