auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Sissend geluid naast de bestuurderskant

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI

Beste mensen,

Ik hoor sinds vandaag een sissend geluid als ik van mijn 2de naar de 3de versnelling schakel.(als ik dus gas geef)

Het geluid lijkt te komen naast de bestuurders kant vlak voor de linker achter wiel. Aan de rechterkant hoor je het geluid niet.

Als ik op de snelweg rijdt dan is er geen probleem.


wie weet wat dit kan zijn?

Xie

Geplaatst door

xie1802 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op een gescheurde laaddrukslang of een afdichtring daarvan.
Gaat meestal wel gepaard met iets vermogen verlies.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Bste Benny,

En hoeveel kan dit gaan kosten? Hoeveel tijd kost het om dit te repareren?

Ik merk op de snelweg niet zoveel van de snelheid. Ik rij nog met gemak 140. Alleen bij lage toeren klinkt het vreemd.

Alvast bedankt!


Xie

xie1802 0

14 jaar

Rookt ie ook erg veel zwarte rook?

Dan is je slang van de intercooler afgesprongen of gescheurd, kosten weet ik zo niet , maar zal niet zoveel zijn , vaak zijn de klemmen de boosdoener.

Wat is je motor code?

Voor dat je vraagt waar staat die, die kan je vinden inn je kofferbak , zit een sticker bij het reservewiel , gaat om 3 lettercode bv, AHU/ARL/AGR enz

hcaluwe 0

14 jaar

nee komt geen zwarte rook vandaan.
Motorcode heb ik nu niet bij de hand. Moet anders naar me auto lopen. Het is een 2004 diesel tdi 1.9 golf V.

Misschien zoals Benny al zei dat het de laaddrukslang de oorzaker is. Want af en toen wilt hij niet echt doorrijden.

xie1802 0

14 jaar

[quote=xie1802]nee komt geen zwarte rook vandaan.
Motorcode heb ik nu niet bij de hand. Moet anders naar me auto lopen. Het is een 2004 diesel tdi 1.9 golf V.

Misschien zoals Benny al zei dat het de laaddrukslang de oorzaker is. Want af en toen wilt hij niet echt doorrijden.[/quote]
Laadrukslang is het zelfde , en er zijn veel motoren met verschillende code's uit 2004 , hoeveel Kw heeft hij?

hcaluwe 0

14 jaar

Hij heeft 105 pk..volgens mij is dat 77 kw...

Wat kan ik de garage houder vertellen waar hij het beste kan kijken?

Ik vertel hem gewoon dat de laaddrukslang of tewel de slang van de intercooler gescheurd of gesprongen kan zijn?

Maar hoe merk je het tijdens het rijden wanneer je intercooler stuk is, of dat het alleen de slang is?

xie1802 0

14 jaar

[quote=xie1802]Hij heeft 105 pk..volgens mij is dat 77 kw...

Wat kan ik de garage houder vertellen waar hij het beste kan kijken?

Ik vertel hem gewoon dat de laaddrukslang of tewel de slang van de intercooler gescheurd of gesprongen kan zijn?

Maar hoe merk je het tijdens het rijden wanneer je intercooler stuk is, of dat het alleen de slang is?[/quote]
Lees post van Benny Vee

Ps en je hebt een BKC motor

hcaluwe 0

14 jaar

Klopt het dat de laaddrukslang onderin de motorkap zit? het geluid komt namelijk van voor onderin de motor.


Gr,
Xie

xie1802 0

14 jaar

Motorbeplating moet er onder weg en dan moet je beoordelen of de slang lek is.
Zit inderdaad onderaan.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Benny,

Het probleem was/is geen gescheurde laaddrukslang maar mijn turboslang lag er uit...

Nu heeft de monteur heb er weer in geschoven..

Hoeveel kost zo'n slang? stel ik wil hem vervangen?


Mvg,
Xie

xie1802 0

14 jaar

Voor prijzen moet je bij de dealer zijn. Ik denk zelf een euro of 50.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

het vervangen is zeker een uurtje werk?

xie1802 0

14 jaar

De monteur moet eerst diagnose stellen of het aan de slang ligt of aan de klem en misschien was vervangen niet nodig.
Dit is binnen een uur meestal wel geklaard hoor.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Volgend week vervang ik de turboslang. Misschien zal hij nog sneller optrekken

2 be continu!

xie1802 0

14 jaar

[quote=xie1802]Volgend week vervang ik de turboslang. Misschien zal hij nog sneller optrekken

2 be continu![/quote]
Vaak zijn de klemmen die gebruikt worden gaar , en schieten dan eraf.

Is een klusje van niks en zou je ook makkelijk zelf kunnen?

Succes Hans

hcaluwe 0

14 jaar

Probleem was dat de turboslang er een beetje uitlag,ze hebben het er weer ingedrukt. Vandaar de geluid..
'T is gelukkig opgelost

xie1802 0

14 jaar

[quote=xie1802]Probleem was dat de turboslang er een beetje uitlag,ze hebben het er weer ingedrukt. Vandaar de geluid..
'T is gelukkig opgelost[/quote]
Meteen goede klemmen gebruikt. anders ligt hij er bij de korste keren weer vanaf.

hcaluwe 0

14 jaar

Nee er gewoon weer ingeduwd, garage eigenaar zegt mocht hij weer loskomen dat je dan een nieuwe turboslang moet aanschaffen. Ik vond het ook een rare verhaal. maar hij rijdt nu gewoon weer als van ouds...

xie1802 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.