Volkswagen passat TDI 2004: Slaat af 3km na koude start bij kouder weer pompverstuiver

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: AVB, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 74

POMPVERSTUIVER MOTOR !!
In de zomer geen probleem. Vanaf kouder weer; start goed, slaat na ca 3km af, slaat na lang doorstarten weer aan en de rest van de dag geen probleem weer.
Bij stilstand na koude start; begint na ca 3 minuten over te slaan op cil 1(cilinderoverslag 1 in geheugen) . Bij geen gas geven blijft de motor doorlopen en na ca 5 min gelopen te hebben kan hij zonder problemen wegrijden. Na ca 5min bij beginne van overslag cil 1 gas geven slaat de motor af en kan na lang doorstarten weer aanslaan.

GEDAAN: uitlezen; alleen cil 1 overslag, temperatuursensoren gemeten;
VERV; brandstoftemperatuursensor, filter/klep op filter. Brandstofpomp in tank blijft spanning krijgen tot afslaan. Na afslaan zit filter vol diesel.
Wel vind ik dat er erg veel druk op de slang van filter naar opvoerpomp achter op cilinderkop staat. Zou dit bijv. aan de opvoerpomp/vacuumpomp op cil kop kunnen liggen HEEFT IEMAND EEN IDEE??

sboonstra

Geplaatst door sboonstra (50) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

AutobedrijfMaat (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik zou toch even de pompverstuivers eruit halen om te kijken of:
1) de PD's niet zijn ingeslagen in de kop
2) de brandplaatjes niet lek zijn.

Een combinatie van beide kan heel goed leiden tot lucht en/of druk in het brandstofsysteem.
Laat ook meteen de PD's controleren bij een dieseltechniek specialist.

Groet, Kevin

sboonstra (50) PRO, 4 jaar geleden

Gisteren de verstuivers eruit gehaald en de O-ringen met brandplaatjes vervangen. Vooraf stond cyl 3 op 2.99 in de regelwaarden (was dus niet bij te regelen) en achteraf keurige waarden. Wel de verstuiver van cyl 2 en 3 gewisseld om een eventuele defecte verstuiver zo op te kunnen sporen.
Probleem opgelost; heeft dus compressielucht gelekt waardoor de brandstof weggeblazen werd uit de galerij en druk opbouwde zodat bij bepaalde omstandigheden de motor afsloeg..

AutobedrijfMaat (0) PRO, 4 jaar geleden

Graag gedaan :-)

Groet,
Kevin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.