Hoi
Ik heb een probleempje met een volkswagen caddy uit 2000 met een 1.9tdi motor. Het is een AHU motor met 90pk. Het brandstof systeem is met gewone verstuivers. Het probleem is dat de motor afslaat bij koude motor als je het toerental verhoogd naar 2000-2500 toeren. Hij gaat dan stotteren loopt op 3 cilinders en slaat af. De motor slaat wel meteen aan als je de motor wild starten, stationair lopen is ook geen punt. Als de motor ongeveer 50 graden is dan kun je er gewoon goed mee rijden en heeft hij vol vermogen.
De controles die ik al gedaan heb zijn:
testen van de gloeistiften (zijn goed) en aansturing ervan, die zouden onder de 5 graden moeten gloeien, dat gebeurd niet. Het relais klikt wel bij op contact zetten, van binnen bekeken en is netjes schoon.
constante voeding is 12V, schakel spanning is 12V en op het kleine pootje komt 5V het is het relais op positie 12 van relais kast (ik geloof dat het 103 is). Bij losnemen van stekker vd temp sensor stuurt de RE het relais goed aan (controle lampje op dashboard). De spanning komt alleen niet aan op de stiften. Dus toen het relais door verbonden over de grote pootjes en de stiften gloeien nu wel. klacht nog niet weg.
Controle timing van distributie, deze is goed. verstuivers getest en zijn ook goed. Draad doorgemeten van aansluiting 3 van stekker temp.sensor naar pen 14 op RE inspuiting deze is heel en ligt niet aan massa. Compressie gemeten is netjes 25 bar. andere brandstofslang tussen filter en brandstof pomp gezet, nog steeds geen resultaat. olie (is nog grote stalen filter, dus geen inzet) en filter vervangen(10w40 half syntetisch) Kleppen stellen gaat niet want is hydraulisch Wat zou het nu nog kunnen zijn??
Brandstofpomp inwendig van tijd gelopen? (poelie is niet zichtbaar uitgeslagen)Heb de auto ook al uit laten lezen Bij universele garage)maar is geen storing aanwezig.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt
willie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het komt voor dat klepstoters blijven hangen .voer de volgende test uit.koude motor dan eenkeer volgas en motor direct uitzetten.als je dan na een paar tellen weer start en hij start dan net of hij geen compr heeft dan weetje genoeg. dat zit in het overdrukventiel van de olie pomp het probleem en dat komt vaker voor. wat bij ons een keer is voor gekomen is dat de flens waar pomp poly opkomt verlopen was de dikkemoer moet hem borgen maar het is een conisvlak zonder spie.succes
bedankt Henk ik ga het proberen en laat wel weten wat hij doet
18 jaar
maar als de oliepomp niet werkt dan zou er toch geen olie in de klepstoters zitten na het uitzetten? Dus gaan de kleppen niet open als ik ga starten na het gas geven. Dan zou er dus een goede compressie moeten zijn. Als het ventiel stuk zou zijn moet je dan de complete oliepomp vervangen of kan dat vetiel los vervangen worden?
mvg willie
18 jaar
de pomp werkt wel maar de druk is dan veel te hoog vandaar
Heb het niet meer geprobeerd want auto werd weer verkocht ondat de onkosten anders te hoog zouden worden, is vervelend maar toch bedankt.
Ps sorry van late reactie maar duurde even
mvg willie
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar