van deze VW caddy 2/2006 (nieuwe servicewagen) wil ik de egr uitschakelen.
als ik de slang er af haal en afsluit geeft hij een foutcode.
bij ross.tech en gerrit speek staat dat je via 11 met login 12233 en dan aanpassen de egr in de software uit kan schakelen,
maar de login 12233 accepteerd het regelapparaat niet.
iemand een idee hoe het wel kan,hoe controleerd het regelapp.of de egr werkt??? met vriendelijke groet Diko.(motorcode BST)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maar waarom wil je de egr afsluiten, deze caddys lopen prima.
volgwagen,de caddy loopt inderdaad prima en blijegeit ik zoek geen pk winst want dan had ik wel een tdi ipv een sdi gekocht.
het gaat mij alleen om de inwendige vervuiling van de motor waar ik niet op zit te wachten. met vriendelijke groet diko.
op een auto van 2006 is een keer per jaar een brandstoftoevoeging voldoende om hem schoon te houden hoor....
dus laat die egr nou maar voor wat het is. en wat betreft de vervuiling.. daar wor decht wel rekening mee gehouden bij het bouwen van een motorblok. dus de eerste jaren zal je daar zeker geen last van moeten hebben.
mvg
veel mensen weten dit niet!
opzich is de egr-klep geen onding! maar onze rij-omstandigheden zijn er niet echt naar om deze klep doen schoonbranden, met andere woorden men rijdt te soft. het doet hem goed om een tdi eens geregeld op zijn staart te trappen, indien deze motor goed op tempratuur is, is dit helemaal geen probleem..
bij alle nieuwe modellen (najaar 2003) gaat het afsluiten van de egr niet meer zo simpel, deze kun je nogmaar 85% knijpen, dit moet overgens gebeuren dmv, software.. maar de egr onderhouden gelijk met het onderhoud is ook een oplossing, alleen men moet het dan wel doen!
paul,
schoonmaken: aan de egr bevind zich zoals je weet een vacuumslang bedient door een magneet-klep! deze slang koppel je even aan een hand bediende vacuumpomp zodoende zet je de klep open en kun je hem goed reinigen met bv, (remreiniger) of een ander lekker papje..
paul,
Ok als je een TDI afdopt omdat je vervuiling tegen wil gaan in de turbo--> ieder zn keus, ik doe het pas bij klachten.Maar de EGR afdoppen van een SDI uit 2006 lijkt mij complete onzin.
ik probeer ook altijd de egr van een tdi/sdi af te sluiten
is alleen maar om problemen te voorkomen
onze sharan kwam niet door de roetmeting
had een waarde van 4,5k
nu egr dicht en roet helemaal niks meer
paul,
weet jij hoe je een egr kunt afdoppen bij de nieuwere motoren?
zoals in de nieuwe passat, nieuwe golf en nieuwe caddy?
ik weet het namelijk nog steeds niet zonder een fout te krijgen
18 jaar
eenvoudige aanpassing gemaakt,egr aangesloten op het luchtfilter ipv op de uitlaat.computer "ziet"geen verschil tussen uitlaatgas en schone lucht en dus geen foutcode.
met vriendelijke groet Diko.
dat kan niet met een tdi lijkt mij
18 jaar
fedde..
tot najaar 2003 kan men nog afdoppen dmv, een plaatje, daarna zal dit softwarematig moeten gebeuren, men kan de egr dan nog slechts 85% knijpen. (kan blijkbaar ook zonder software, ben er nog mee bezig)
wordt vervolgt...
paul,
Fedde,in mijn geval gaat het om een sdi,Diko
paul,
het gaat mij meer om de 105pk tdi en de 140pk
kan die wel via vag-com?
18 jaar
het afdoppen van de egr is voor dat de inlaat schoon blijft.dat is voor een betere vulling van de cilinder met zuurstof daar gaat het bij een diesel om ZUURSTOF..
fedde..
ben monenteel heb ik een test auto gebruikt, deze egr is geknepen zonder software, tot opheden naar alle tevredenheid.
ik kom daar nog op terug.
paul,
hoe dop je een EGR van een caddy 1.9 sdi van '96 af? vandaag na het demonteren van de luchtfilterbuis naar het inlaatspruitstuk ben ik best wel geschrokken hoe enorm smerig dat inlaatspruitstuk wel niet was.
18 jaar
pakking vervangen door een dicht ijzeren plaatje tussen egr buis en inlaatspruitstuk..
Rijdt al tijden rond met dichte EGR klep ;)
Niet doen om extra pk's te krijgen, dat lukt niet, wel een schoon inlaat traject, met de omleiding van de carterdampen via een olie afscheider.
Ik hoef die roet en olie meuk niet in mijn blok....
Cor
EGR afsluiten met plaatje maar een gat van 11mm inlaten. Vervuiling is heel wat minder en geen foutcode meer.
Paul, wat doet een dealer eigenlijk als mensen met egr problemen komen?.
Sluiten die de egr ook af?.
Of maken ze de boel schoon en rijden maar weer, ik neem aan dat bij zoveel klachten de fabrikant ook ingeschakeld word om de boel te modificeren of opnieuw te bekijken.
18 jaar
[quote=primera p11]Paul, wat doet een dealer eigenlijk als mensen met egr problemen komen?.
Sluiten die de egr ook af?.
Of maken ze de boel schoon en rijden maar weer, ik neem aan dat bij zoveel klachten de fabrikant ook ingeschakeld word om de boel te modificeren of opnieuw te bekijken.[/quote]
tja.. wat doet een dealer... wat ik zo al hoor! het liefst vervangen, altijd op safe spelen op kosten van de klant.
en dat is iets waar ik een tegenstander van ben.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar