Volkswagen Golf III : Slaat niet aan

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABU AEA AEE

Hallo Waarde Techneuten,van de III van vriendinlief slaat de motor niet aan.Heb de verdelerkap met rotor vernieuwd i.v.m. oud en versleten.
Heb vonken dus verder gekeken en bij het injectorhuis geen zichtbare inspuiting.
Wel eens gehoord van 'even los tikken met 12 volt'
Denk dat dan de injectors even een boost krijgen en verlost worden van vuil en kleven?
Zitten twee stekkers op.
Op de rechtse krijg ik bij contact aan niet meer als 4 en 5 volt op twee draden.
Op de Linkse krijg ik maar op een draad 4 volt.
Welke stekker moet ik hebben voor het direct van de accu boosten?
En welke draden mag ik zeker niet met elkaar verbinden?
Kan dit wel of is dit Broodje Aap?
En waar zit de B.D.P.sensor?Dat zou ook een aanleiding kunnen zijn van niet starten.
Ik zoek de motorcodes op via WinParts en daarom drie stuks!?!
En dat zijn weer veel vragen!
Nieuwsgierig wachtend en vriendelijk groetend Robert

kawarobot

Geplaatst door kawarobot (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Robert,

Als je zegt dat je wel een vonk hebt, dan zal de Bdp sensor, waarschijnlijk hallgever bij jou type, niet kapot zijn..

Gezien hij geen brandstof inspuit, kan het goed aan de bedrading liggen, geef eens even de kleuren kabels van de stekker, 2 zijn er voor de injector, de andere 2 voor de lucht temp voeler..

Op de injector staat bij ingeschakeld contact, op 1 kabel de accu spanning, de andere kabel word massa gestuurd via de ECU, tijdens het starten moet je de injector zien inspuiten.

Ik neem aan dat je de zekeringen al gecontroleerd hebt ?

Gr Stefan

kawarobot (0), 13 jaar geleden

Ha Stefan,de injectorsturing is dus het linker stekkerblokje van de voorkantaf gezien.
Daar zit idd één draad in het blokje die spanning geeft.Weliswaar +- 5 volt dus geen accuspanning!
De benodigde zekeringen zijn allemaal los geweest en oke.Krijg anders geen voltage op de stekkers toch?
Auto staat een dorpje verder en nu dus draadkleurtjes kijken.
Het inspuiten doet-ie dus niet en wat vind jij van dat even doorverbindenverhaal?
Is het mogelijk om via directe accu aansluiting de injectors te laten werken of gaat er dan meer stuk(relais?)dan het helpt?
Meer bevindingen en vragen volgen en voor nu al heel erg bedankt Robert

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Robert,

Dat verhaal wat je omschrijft over het doorverbinden, zou ik helemaal niet doen, als je dat ook nog doet met aangesloten stekker, dan heb je kans dat de ECU ook kapot gaat.

Welke motorcode heeft de motor ?

Gr Stefan

kawarobot (0), 13 jaar geleden

Hoi Stefan,kan de ecu uitgelezen worden?Hier op Terschelling twee officiele garages.
Eén zonder uitleesapparatuur en één met.
Die zonder zegt dat uitlezen van dit type nog niet kan.Ben nog niet bij de ander geweest.Maandagmiddag wanneer tijd.
En wat betreft de motorcode kijk ik bij Winparts op kenteken en daar komt 1H1 ABU AEA AEE naar voren.
Zal op het blok kijken voor de juiste code.Auto staat niet bij mij thuis.
En dat doorvebinden leek me inderdaad ook niets.
Groeten Robert

Hans4040 (305) PRO, 13 jaar geleden

Uitlezen kan wel....

kawarobot (0), 13 jaar geleden

Hallo Hans,dat is een hoop gezoek minder!
Een idee van wat zoiets mag kosten?
En hoelang dat duurt?
De garage waar ik dat moet laten doen heeft wel eens verrassingen op het gebied van rekeningen.
Groeten Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.