Klant belt dat de auto niet aanslaat. Blijkt bij onderzoek dat de brandstofpomp niet wordt aangestuurd (zit een "ouderwetse" stopklep in de pomp die niet wordt aangestuurd).
Schema erbij en dan zien we dat op de ECU een 12V moet komen vanaf contact en die is er (evenals de massa). Vanaf de ECU moet er dan een 12V naar de pomp gaan en die komt er dus niet.
Herkent iemand dit? ECU defect?
PS. Als we de stopklep van spanning voorzien start en loopt hij wel.
Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Relais 109 misschien defect?
Als deze defect is, dan zou ik dacht ik ook geen spanning op de ECU kijgen en dat hebben we wel. En het relais heb ik trouwens ook niet gevonden hier?
Via contact wordt spanning op de ecu gezet deze legt het motor relais dan weer aan massa en deze schakelt de hoofdstroom.
Volgens mij moet het zo werken, weer niet wat voor schema je hebt maar hier moet het instaan.
Succes.
Dit heb ik een keer gehad deze wordt aangestuurd door een ander relais ik dacht 103 of 108 dat weet ik niet meer.
Maar Paul Kelder misschien wel ????
Gr. Harry
Nou jongens,
het schema dat we hebben geeft het inderdaad wel goed aan, maar...het relais 109 kon ik niet vinden. Maar na enig verder zoeken zat hij er wel op (boven een grote zwart relais en dat is dus inderdaad de boosdoener. Soldeerpuntjes zijn roestig, dus duidelijk.
Dankje hbr, want ik kon hem eerst niet vinden en daar komt bij dat hij wel op alle aansluitingen 12V spanning doorgaf. Waarschijnlijk dus wel spanning, maar geen voldoende stroom en dus bij belasting valt dan de spanning weg.
Achteraf logisch, maar gelukkig toch opgelost.
Geert
Mooi dat het weer is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar