272 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: slaat niet aan na vervangen brandstoffilter

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdi 75 kw

motor wil niet meer aanslaan na vervangen van de brandstoffilter.
brandstoffilterhuis gevuld met diesel en nog steeds niets.
alle leidingen ontlucht maar na het starten is de brandstof weer gezakt in brandstoffilterhuis.

mercendes

Geplaatst door mercendes , lid sinds 7 jaar geleden

16 Reacties

0

jan T, 6 jaar geleden

deze motor moet via het aansturen van de brandstofpomp ontlucht worden anders start hij bijna helemaal niet meer.
na open draaien van een leiding of vervangen van het filter altijd ontluchten met aansturing van de brandstofpomp met een testkast.
door tegaan starten krijgt de hogedruk pomp het zwaar teverduren daar er geen brandstof tussen de delen zit.

groetjes jan.

0

mercendes, 6 jaar geleden

wij hebben deze vandaag ontlucht met aansturing van de brandstofpomp zonder resultaat ,
en erna uit gelezen.
computer gaf 2 fouten , hogedrukpomp en /of brandstofdruksensor.
morgen eerst proberen met een andere brandstofdruksensor.

0

jan T, 6 jaar geleden

nou benieuwd of dat de oplosing voor je is.


groetjes jan.

0

ricky, 6 jaar geleden

Slangen wel juiste terug gemonteerd?
Probeer dan als met testkast niet werkt tijdens starten de leidingen ff los (ontluchten) en tegelijk remreiniger in inlaat, dat gaat bij mij tenminste altijd goed.

0

mercendes, 6 jaar geleden

de slangen zijn terug op de juiste plaats gemonteerd.
de test met remmenreiniger heeft ook niets opgeleverd.
draait dan wel even maar slaat weer af.
we zien morgen wel.

bedankt.

0

ricky, 6 jaar geleden

Nou als je opvoerpomp in tank wel werkt dan denk ik je hogedrukpomp stuk.

0

mercendes, 6 jaar geleden

vandaag geen tijd gehad om ernaar te zien .
hoe zou het dan komen dat bij vervangen van de brandstoffilter , de hogedrukpomp stuk gaat.

0

Ralf_Jensen, 6 jaar geleden

Zie opmerking "Jan T". Bij #2.

0

mercendes, 6 jaar geleden

ja maar er komt wel brandstof (druppels) uit de hoge druk leidingen aan de injectoren.

0

mercendes, 6 jaar geleden

jawel we hebben gisteren een nieuwe raildruksensor gemonteerd en motor is gestart.
hoe komt het dan eigenlijk dat deze sensor stuk gaat.
volgens mij doordat klant veel te lang gewacht heeft om deze filter te vervangen (115000km)
filter zag er echt ZWART uit

0

mercendes, 6 jaar geleden

bedankt iedereen voor het helpen zoeken naar de oplossing.

0

jan T, 6 jaar geleden

ja ik weet niet waarom hij stuk is gegaan heb het nog niet meegemaakt maar wat jij zegt zo best kunnen.

groetjes jan.

0

jan5047, 6 jaar geleden

[quote=jan T]ja ik weet niet waarom hij stuk is gegaan heb het nog niet meegemaakt maar wat jij zegt zo best kunnen.

groetjes jan.[/quote]
lijkt me sterk als hij voor het vervangen van het filter wel goed aansloeg!!

0

mercendes, 6 jaar geleden

jawel , ervoor was er niets aan de hand.

0

jan5047, 6 jaar geleden

dan hou ik het erop dat er toch nog lucht in heeft gezeten, maar goed het is opgelost

0

mercendes, 6 jaar geleden

ok bedankt.

groetjes fotys.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.