Volkswagen Golf 3: slecht aanslaan golf 3 1.9 tdi uit 95

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

hallo allemaal

sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn golf
deze slaat slecht of niet aan slaat hij wel aan dan ook meteen weer af
soms door meteen volgas te trappen blijft hij lopen
als hij eenmaal loopt gaat alles goed en blijft normaal totdat je hem weer uitzet en opnieuw start
door colega v/d garage laten uitlezen geen foutcode of iets gevonden
relais 109 doorverbonden geen effect
magneetklep op de pomp getest werk goed
magneetklep op de pomp werwijderd geen effect
branstoffilter vervangen geen effect
mogelijk slechte brandstofslangen vervangen geen effect
brandstofslang klemmen vervangen geen effect
ik kan zien dat er lucht door de leidingen gaat naar de pomp als hij loopt maar daar merk ik niks van
ook met de retour komt lucht mee terug maar dat is zeer minimaal

meer kan ik niet bedenken om te doen hopelijk hebben julie goede tips voor me

mvg j.top

j.top

Geplaatst door j.top (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

j.top (0), 13 jaar geleden

zijn er nog mensen die een oplossing weten of iets om te proberen
dan hoor ik het graag


mvg j.top

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Start hij slecht bij koude en / of warme motor ?

Wat gebeurt er nu als je wat remreiniger of startpilot de inlaat inspuit op het moment dat je start, slaat hij dan gelijk aan en blijft lopen ?

Je kan nog een paar dingen nalopen, controleer, of bekijk in de meetwaardeblokken eens de koelvloeistof temp sensor, bij koude en bv warme motor en noteer hier de waarde even, bij een koude motor moet deze ongeveer overeenkomen met de buiten temp, is de motor goed warm, zal dit rond de 90 graden zijn, wijken deze waardes te sterk af, dan kan het zijn dat hij veel te arm loopt en daarom slecht start.

Ook kun je de distributie timing even controleren..

Het starten en gelijk weer afslaan kan ook in de startblokkering zitten, maar lijkt me nu niet het probleem, omdat hij bij volgas wel blijft lopen.

Gr Stefan

j.top (0), 13 jaar geleden

bedankt voor je reactie

ik heb ondertussen wat meer slangen vervangen er komt nog maar weinig lucht door de leiding vergeleken met eerst
remmenreiniger help wel met starten maar het is niet inspuiten en lopen
meer dat de moter minder snel afslaat als als hij even een hikje geeft
ik ben alleen dus kan niet inspuiten en starten tegelijk
slecht starten doet hij koud en warm (90graden )
tempratuurmeter op het dashbord geeft normaal aan net als voorheen (is dat een goede indicatie)
distributie timing is dat als er een tandje overslaat dat zou ik moeten merken met rijden
en hoe controleer ik dat ?
startondebreker is al 3 jaar doorverbonden die werk toch weer met de magneetklep op de pomp
en het is niet dat hij alleen maar volgas blijft lopen want als hij loopt rij ik ermee naar me werk en terug vraag me alleen elke keer af of ik nog wel thuis kom of de accu leeg start

hopelijk heb je nog wat tips of mischien anderen hoor ik het graag


mvg j.top

geritje (0), 13 jaar geleden

Kijk eens naar de verbindingen van je transponder naar het doosje onder je dashbord links dus kabeltje volgen vanaf contactslot naar schakelkastje en de verbindingen inspuiten met contactspray was bij mij ook de oplossing in plaats van nieuwe transponder 149 euro en de rest

j.top (0), 13 jaar geleden

auto is vandaag nagekeken door de vakman pomp timing en diverse gecontroleerd dat was in orde
weer nieuw filter erin maar dan een zonder retour dus die gaat nu direct naar de tank terug
volgens hun hebben dit soort pompen er vaker last van als ze ouder zijn dat een kleinbeetje lucht al teveel kan zijn
en dat kwam wel steeds mee via de retour
het probleem is nu ook zo goed als opgelost
ik wil zelf nog een terugslag klep ertusen maken zodat ik zeker weet dat er ook geen brandstof terug kan lopen
waarschijnlijk is het dan helemaal opgelost


mvg j.top

stefan84 (0), 13 jaar geleden

J.Top,

Dat terugslag klepje zit als het goed is in het brandstoffilter, dus daar waar je retour van de tank en pomp op uitkomen, dat plastice T-stuk..

Gr Stefan

j.top (0), 13 jaar geleden

hallo

er zit nu een filter op zonder die extra ingang dus dat klepje heb ik ook niet meer
maar ik doelde op een terugslagklep tussen filter en de pomp in de aanvoer leiding
ik weet alleen nog niet welk soort daar voor kan worden gebruikt want hij moet ook zeker niet tegenwerken
iemand een idee ?


mvg j.top

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Heer Top het is zo weer winter en dan komen de brandstof voorverwarmingproblemen de kop op steken . Door dat klepje weg te laten blijft straks bij temp. onder nul je brandstof naar de pomp te koud. Zoek daar een alternatief voor. Groeten.

j.top (0), 13 jaar geleden

hallo allemaal

hier was ik weer
probleem even aangezien slechte gloeipitten vervangen
maar dat mocht ook niet baten
ik denk dat het probleem in de pomp zit maar kan dat wel omdat de moter goed loopt voor de rest
is er een manier om dat zelf te testen of word dat specalisten werk ?
zo ja waar moet ik wezen in de buurt van barneveld (ook voor een fatsoenlijke prijs)
en de brandstof temp word geen probleem als alles weer werk plaats ik het orginele filter terug

had liever de oplossing geplaatst maar als iemand een goede tip heeft hoor ik het graag

mvg j.top

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.