close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Golf 3 2.0 Gti E2 reageert niet op gas etc.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v gti

Hier even een vaag probleem,
Zal bij het begin beginnen:

Ik draai de auto op contact en hoor dat de brandstofpomp druk opbouwt en afslaat.
Als ik de golf aansleep draait hij stationair op 800 toeren. (rotatiesnelheid door aanslepen?) en klinkt er niets aan de hand.
Als ik het pedaal aanraak gebeurd er letterlijk niets of hij daalt in toeren en valt uiteindelijk uit.

Als ik vervolgens de motor start blijft deze stationair lopen op ongeveer 400 tot 450 toeren ( rotatiesnelheid startmotor?)
Op het moment dat ik het gas pedaal aanraak gebeurd er helemaal niets.
ook langdurig plank gas geeft geen toeren verhoging en de bougies worden niet nat ( verzuipen).

Als ik de lmm afkoppel gebeurd er ook helemaal niets anders dan op deze lage toeren door "rabbelen" met af en toe een klein piekje naar +/- 600 toeren.
als ik de stekker van de brandstofrail haal slaat hij gelijk af.
Alle bougies geven een goede vonk. Injectoren zijn schoon.
Brandstofpomp draait als een trein.

Ik zat te denken aan een defecte lmm maar dan reageert de motor wel op het pendaal volgens mij.

ik heb geen idee waar te zoeken iemand raad of een zoek richting voor mij?

Groetjes Alex

Geplaatst door

AlexGeertsema (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hier even een video betreffende het lopen van de motor :

http://www.youtube.com/watch?v=jIb9TOuwB...

AlexGeertsema 0

14 jaar

Alex,

Hmm vreemd, hij reageerd totaal niet en loopt compleet beroerd, je kan eens een paar dingen controleren,

* Brandstoffilter controleren / vernieuwen
* Brandstofdruk meten
* Distributie timing controleren

Je zou ook voor te testen even een scheutje benzine de inlaat kunnen in gieten, en hem dan eens met half of volgas starten, loopt hij nu even goed, of reageerd hij op het gas, dan kun je weet wat uitsluiten.

Zou hier eens mee beginnen, mocht dit allemaal goed zijn, dan kun je hem eens laten uitlezen, kunnen ze gelijk wat sensoren bekijken in de meetwaardeblokken.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hier even een kleine update:

Scheutje benzine of remreiniger in de inlaat geeft geen enkel verschil of hij slaat gewoon af.

Injector rail er weer afgehaald en getest Alle 4 spuiten volop,
Bougies vervangen door nieuwe geen resultaat.

Distributie punten bekeken staan volgen de merken allemaal op tijd ook de rotor staat op zijn merk op +/- 1mm na Maar wil niet draaien zit vast.
Bougie kabels nog een gecheckt is 1 3 4 2

Zal eens kijken of ik hier in de buurt van Musselkanaal de druk kan laten meten en de cpu kan laten uitlezen....

AlexGeertsema 0

14 jaar

lijkt wel een probleem met de gasklep...


gr john

is dat op een of ander manier te testen ?
De gasklep opent wel netjes met bewegen van de schaal waar de gaskabel aan komt.
De positie meter weet ik nie of tie werkt veranderd wel licht van weerstand als ik hem meet.
Of is het een kwestie van andere erop en dan kijken wat ie doet ?

Groetjes Alex

AlexGeertsema 0

14 jaar

Probeer het eens met de stekker eraf van gasklephuis (hou er wel rekening mee dat als je hem gaat uitlezen er een storing daardoor in gaat staan).
Weet je ook zeker dat distributie op tijd staat?

ricky 10
badge

14 jaar

onder welke omstandigheden is het probleem ontstaan?

ik zou het werkelijk waar niet weten,
Ik heb deze auto zo gehaald als zijnde met lekke koppakking.

Denk dat dit weer een aardig projectje word denk.

AlexGeertsema 0

14 jaar

@ ricky ik meen mij te herinneren als ik die stekker er achteraf haal (gasklepstandmeter) dat hij dan niet meer aanslaat ik zal direct even nogmaals de distri checken en nogmaals proberen zonder stekker.

AlexGeertsema 0

14 jaar

@John

De vorige eigenaar merkte dat er steeds minder trekkracht in de motor kwam.
Totdat hij niet meer voor of achteruit wilde.
Vandaar (enig sinds logisch verkocht als "Met lekke koppakking")





Volgens mij heb ik het gevonden.....

Stel je eens voor de krukas poelie staat op tijd .......
Maar de krukas niet :O

[img]http://i56.tinypic.com/2w2245y.jpg[/img]

[img]http://i54.tinypic.com/ilwvis.jpg[/img]
[img]http://i52.tinypic.com/n19yds.jpg[/img]

Vandaag besteld morgen vroeg af te halen á €22.50

Als dat alles is kom ik er goed van af hahahah

AlexGeertsema 0

14 jaar

Dus toch een probleem met de timing..

Motor klonk inderdaad vreemd zo..

Dit zal zeker weten je probleem zijn geweest..

Heb je misschien toch nog een 'koopje' gedaan :)

Laat even weten als hij > Goed < loopt..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Tandwiel is vervangen en de auto draait weer !

Wel heb ik het idee dat de auto iets inhoud met optrekken maar dat zal vast een afstel probleempje zijn.
Vooralsnog Probleem opgelost!

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

AlexGeertsema 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback Alex!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.