close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II: Soms inhouden bij constante snelheid ( niet uitvallen )

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 CL ABS 90PK

Goedendag

Ik heb een raar probleem met mijn auto dat is namelijk het volgende
De wagen wil soms bij een constante snelheid ( 100-120KM ) inhouden
het lijkt dan net alsof er geen brandstof of ontsteking is
door even gas bij te geven gaat ie weer gewoon verder en dan weer inhouden weer gas bijgeven weer inhouden .....
en dan ineens is het over en rijd ie weer normaal

er gaan verder geen lampjes branden of toerentellers wat raar doen alles werkt gewoon naar behoren
geen rook of geur ontwikkeling
ook starten en vermogen is geen probleem zowel koud als warm
dit komt trouwens niet altijd voor soms bij 10 km gereden te hebben dan pas naar 600km op 1 dag te hebben gereden

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken ?
elke hulp is welkom

wagen heeft nu 188.000 km gelopen en is ook nog verrekte zuinig gemiddeld 1 op 14

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de inlaat + vacuumslangen eens op lekkage, kan best dat hier het probleem zit.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Stefan

Ok heb de inlaat + vacuumslangen gecontroleerd
daar is alles verder ok mee
zag nu wel dat in de air intake house ( plaatje hieronder ) een scheur zit van bout gat naar boutgat
[img]http://i.ebayimg.com/24/!B2Ozk0g!2k~$(KGrHqR,!i4E)r-NKMLNBMhp!Yc!dw~~_12.JPG[/img]
weet niet of dat verder kwaad kan

Serge07 0

14 jaar

Hallo Serge,

Nee, dat zou niks uit mogen maken, je kan hem wel eens laten uitlezen, kijk of er eventueel storingscode's instaan en plaats die anders eens hier..

Je kan dan gelijk in de meetwaardeblokken de temp sensor kvs controleren, wijkt deze ( sterk ) af t.o.v. de bedrijfs temp, vernieuw dan de sensor, die gaan vaak stuk en is niet altijd goed te testen, ook hoeft deze niet als fout te worden opgeslagen..

Ook kun je dan controleren of de ontsteking goed staat ( optijd ) anders zonodig regelen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ok we zijn weer wat verder gegaan

Uitlezen is verrekte duur hier 69 euro en ik heb helaas geen vacom kastje om het te doen
weet iemand misschien hier in de buurt van Heerlen iemand die dit kan doen ( natuurlijk tegen vergoeding )

dus gaan we met gezond verstand verder ( ahum )
probleem heeft zich verergerd naar laatste berichtgeving
hij doet nu namelijk het volgende

starten stationaire mooi op 800-900 tpm
echter eenmaal gas gegeven bij koude/warme motor dan zakt het toerental naar 400 tpm rijden is ( was ) wel mogelijk

Heb vandaag maar eens de bougies,bougie-kabels ,rotor en verdelerkap ( beru ontsteking ) vervangen
Dit mocht helemaal niks helpen het is zelfs erger geworden
als ik dan gas geef op 3 cilinders hokken en niet klimmen in toeren ( wel als ik pompend gas geef )
maar slaat nu ook gewoon uit !! start ik hem dan weer loopt ie ooi op 4 cilinders rond de 800 tpm


MAAR wat mij wel op viel was dat ik het asje van de rotor zijdelings kon bewegen ongeveer 4 mm naar links en naar rechts ( optillen ging niet )
Nou weet ik niet of dat mag en of dit met mijn probleem te maken heeft
is dit normaal ? zo nee wat moet ik dan vervangen hele ontsteking of zit er een lager om het asje ?

hoor graag weer wat hierop

Serge07 0

14 jaar

Heb je de bougiekabels wel in de juiste volgorde aangesloten ? Ontstekings volgorder = 1 3 4 2, Cilinder 1 is die aan de distributie zijde..

Een beetje heen en weer bewegen kan wel, maar op en neer mag niet, maar dat is ook niet het geval zoals je zegt.

Ik wil hem best even voor je uitlezen, woon redelijk kortbij zoals je ziet, maar dan wel in het weekend ivm werk e.d. Patrick van hier op het forum woont geloof ik bij je 'om de hoek' en heeft ook VCDS.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Een beetje heen en weer bewegen kan wel, maar op en neer mag niet, maar dat is ook niet het geval zoals je zegt[/quote]
Zullen we het maar omdraaien Stefan...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder][quote=stefan84]Een beetje heen en weer bewegen kan wel, maar op en neer mag niet, maar dat is ook niet het geval zoals je zegt[/quote]
Zullen we het maar omdraaien Stefan...

Gr. paul[/quote]
Hihi mag het nu wel of mag het nu niet moet ik het filmen en hier neerzetten ?
en met patrick bedoel jij http://www.patrickq.tk/ ??
Persoonlijk maak het me niet veel uit wie het doet als ik er maar terecht kan dan ben ik allang hartstikke blij
( dat heet als ik rijden kan )

Ow en ja volgorde van de bougiekabels is juist heb oude gelijk met nieuwe verwisseld dus omgezet

Serge07 0

14 jaar

Ja dat ben ik, heb je al een berichtje gestuurd.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

Haha, kijk..Al snel gevonden,

Ja laten we het voor de verandering maar eens omdraaien Paul :)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=P. Kelder][quote=stefan84]Een beetje heen en weer bewegen kan wel, maar op en neer mag niet, maar dat is ook niet het geval zoals je zegt[/quote]
Zullen we het maar omdraaien Stefan...

Gr. paul[/quote]
Ok ben net nog eens gaan kijken echter ik moet terug komen op mijn eerste standpunt
[b]de rotor-as beweegt zowel links rechts als op en neer[/b]
en heb hem ook nog gestart gaat prima maar kom geen meter van de plaats
valt meteen stil als ik gas geef dus rijden gaat niet lukken

dus ik denk dat ik mijn eerste probleem wat ik had aangegeven in de TP heb gevonden en dat ik eerst moet kijken voor een tweede hands ontsteking
of zit deze in lagers ? of moet ik iets anders vervangen ??


duhh patrick ik was graag naar jou toegekomen vanavond echter ik kan er niet mee rijden :(

Serge07 0

14 jaar

Het beste kun je dan eerst een andere ontsteking erop zetten..

Maar wat gebeurt er als je gas geeft, valt hij dan ineens weg of stottert / pruttelt hij ? Wat gebeurt er als je nu rustig gas begint te geven, dus niet ineens vol intrappen ?

stefan84 0

14 jaar

heb even een video ervan gemaakt

http://www.youtube.com/watch?v=vtChd54yT...

in het begin zie je de horizontale speling en bij 27 sec zie je de speling op en neer

@Stefan84
Als ik gas geef dan gaat ie in eerste instantie wel omhoog maar dan ineens zakt ie alsof ie geen vonk/benzine krijgt ( de ene keer hoger in toeren dan de andere keer )
Als ik ineens volgas geven dan gaat ie tot 2000 tpm en dan slaat ie meteen dood

Serge07 0

14 jaar

Ok heb er een nieuwe ontsteking opgezet deze is prima
echter probleem blijft :(

Dus heb de air intake house ( bovenop de mono injector ) eraf gehaald om te kijken wat daar gebeurd
stationaire draaien geen probleem je ziet dan ook druppeltjes brandstof op de gasklep vallen
echter op het moment dat ik gas geef stopt de brandstof toevoer laat ik het gas los herpakt ie zich stationaire en zie ik ook weer druppeltjes
doe ik dit langzaam opvoeren precies hetzelfde
doe ik het nu met kleine beetjes het gaspedaal steeds wat verder open zetten klimt ie wel houdt ik hem dan constant dan valt ineens de brandstof toevoer weg
laat ik los dan herpakt ie zich en loopt ie weer stationaire ??

enig idee ??

Serge07 0

14 jaar

Heb je het benzinefilter al eens vervangen?

Denman 0

14 jaar

[quote=Denman]Heb je het benzinefilter al eens vervangen?[/quote]
Jep die is nu vervangen
Op contact 2 sec spanning na pomp
bij lopende motor constante spanning
als ik dan de stekker van de pomp aftrek slaat ie ook meteen af
Tevens vergeten te melden ik had de gasklep gereinigd met remmen reiniger maar toe was het euvel er al ( weet niet of dat wat uit maakt )

euvel blijft ik heb totaal geen idee meer

Serge07 0

14 jaar

Wellicht kun je de brandstof druk / opbrengst van de pomp eens meten ?

Injector word massa gestuurd via de ECU..

Lijkt wel op de druk te weinig is en daarom ook stopt met inspuiten als hij meer nodig heeft.

stefan84 0

14 jaar

Damn kan ik morgen pas doen
Hoe kan ik dat het beste doen btw ?

@ ALL
alvast bedankt voor het meedenken hopelijk komen we eruit

Serge07 0

14 jaar

De slang van de benzine los halen en daar een meter tussen zetten, mits je deze hebt..

De opbrengst kun je meten door de slang in een maatbeker te hangen en dan even het relai van de brandstofpomp overbruggen, zodat deze constant draait, laat hem 30 sec draaien en kijk hoeveel benzine er uit gekomen is.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

dan moet ik voor de laatste optie gaan heb helaas geen drukmeter
zal morgen berichten hoeveel het is na 30 seconde

Serge07 0

14 jaar

550ml bij 11 Volt en +/- 650ml bij 12 Volt ( 30 Sec )

stefan84 0

14 jaar

En weer een dag verder met hobbieën [b]echter nu met geluk[/b] :mrgreen:

Gisteren is patrick van hier bij mij geweest aardige gast
Had een extra gasklephuis meegenomen om te testen
( komt vandaag nog terug om de storing uit te lezen had de verkeerde kabel bij zich )

Allereerst maar eens gekeken naar de brandstofdruk - opbrengst
Die was gewoon helemaal goed 1 liter in 60 sec ietsje meer zelfs

dan de Basisafstelling uitgevoerd van gaskleplichter ??
[b]Zou niet weten hoe je dat moet doen ( hoor het graag )[/b]

Dus.. onderdelen gaan uitwisselen van het gasklephuis (ook al waren de gemeten waardes ok )
Eerst de injector samen met de brandstofdruk regelaar verwisseld mijn onderhuis laten zitten
Zelfde probleem mooi stationiare echter op het moment van gasgeven geen brandstof meer
Conclusie bovenhuis is gewoon in orde

toen het onderhuis omgewisseld met de andere injector en brandstofdruk regelaar
Zelfde probleem echter nu bleef wel brandstof komen ook in de hogere toeren
alleen liept ie nu ook nog eens beroerd stationaire

hmmm begon te twijfelen aan de nieuwe gasklephuis... kan toch niet dan maar eens een visuele inspectie ..en toen zag ik het ( eureka )
de gaskleppositie sensor was van zijn plaats af gekomen

kort samen gevat
Probleem was bij mijn mono-injectie de gaskleppositie sensor deze was dus defect
Bij de nieuwe gasklephuis was deze verdraaid dit was te zien aan de glimmende onderkant die ineens naar voren kwam 4 mm omlaag getikt toen weer geprobeerd en viola een werkende gaskleppositie sensor
Stationaire op 850/900 tpm en meteen op het gas reageren
ook als ik hem nu vast houdt dan doet ie het perfect

Weet alleen niet of dit nu helemaal goed staat gesteld weet ook niet of dat gaat met de vagcom van patrick ( de gaskleppositie sensor )
Maar dat zullen we hem straks eens vragen :)

Allemaal bedankt voor het meedenken :tu:

Serge07 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.