close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: slecht draaiende motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 96kw pd

heb een passat staan die loopt bij de koude start beetje bokkig,naar mate de motor temp oploopt gaat hij beter draaien. het idee van een verstuiver of vliegwiel,
met vag com geen storingen, meet waardes van de verstuivers als volgt,
meet waarde blokken 08, groep 013, cyl, 1 cyl,2 cyl,3 cyl,4
-073mg/r -049mg/r -028mg/r +1,65

dit is bij een motor temp van 74,5 gr. c
kan cylinder 4 voor deze problemen zorgen??
mvrgr, mark

Geplaatst door

audivw (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk zit dit in je kabelboompje van de verstuivers je moet even de stekkers iets aanknijpen zodat ze beter kontact maken.

Onder het kleppendeksel.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

15 jaar

deze zal ik als ik er aan toe kom, dit weekend controleren en strakker zetten, heb eerst twee flesjes forte' in de tank gegooid, en dit even afwachten,

mark.

audivw 0
badge

15 jaar

Ja dat kan dan weet je zeker dat je brandstofsysteem schoon is voordat je vanalles los haald wat dan achteraf niet nodig was geweest omdat het dan enkel vervuiling was.

Suc6

Gr. Harry

berendonck 0
badge

15 jaar

eerst kabeltje bekijken
als je naar het kabeltje kijkt
heb je toch kleppendeksel er af
meet dan gelijk de verstuivers door massa sluiting

controleer dan gelijk de nokkenas en de klepstoters.

De Nokkenas -- slijten de nokken van weg
De Klepstoters -- komen barsten in / compleet weggeslagen


piston pen lagering er uitlopen komt ook wel eens voor
controleren door oliefilter te bekijken als hier goudkleurig gruis in/op zit dan weet je genoeg.


bij deze motoren komt het ook voor dat het slagpennetje wat tussen verstuiver en tuimelas zit weggeslagen is

om dit te controleren zul je de tuimelas moeten demonteren en bij monteren nieuwe rekbouten gebruiken
als je met de afstelling bout gaat draaien moet je ook de afstand afstellen
hier voor zijn afstelgegevens nodig

als je de afstelgegevens moet hebben.
motorcode en exacte bouwjaar posten

vw_audi 0
badge

15 jaar

zonet nog even gauw naar de passat gekeken, stekkers van de verstuivers strakker gezet en nokkenas en draai delen beken, ziet er super uit, kan alleen de stoters niet goed zien, probleem is niet veranderd.
ik heb gehoord dat je de nokkenas moet demonteren voor de verstuivers vervangen, maar als ik dit zo even snel kon zien leek het mij niet nodig.....
is het reeel om met een koude motor een verstuiver test uit te voeren? of is hij voor de op gegeven tolerantie een heuze temparatuur nodig?
vrgr. mark

audivw 0
badge

15 jaar

ik denk toch eerder aan afdichtingen van pompverstuivers Gr

ERwin_jah 0
badge

15 jaar

bij koude start, verstuivers getest, cyl, rond de -1.78, bijde middenste cylinders rond de 0.00, cyl 4 heeft een verbruik van rond de +2.25
zal ze als ik er tijd voor heb demonteren en cotroleren op afdichting en als ik niks gevonden heb word het denk ik toch een kwestie van vervangen, met warme motor loopt hij op het oor toch redelijk op vier cylinders gelijk alleen een beetje het idee van een roemoerige verbranding,

Moet de nokkenas er uit om de verstuivers te vervangen/demonteren?

audivw 0
badge

15 jaar

[quote=audivw]Moet de nokkenas er uit om de verstuivers te vervangen/demonteren?[/quote]
Nee.. pompverstuivers worden apart bediend.
Na dat de bouten zijn losgenomen nieuwe bouten monteren dit betreffen rekbouten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[url=http://img101.imageshack.us/i/a150531.pn...][img]http://img101.imageshack.us/img101/4756/...[/img][/url]

Zo nodig de pomp-verstuivereenheid narichten en de bevestigingsbout als volgt vastdraaien:
l Aantrekmoment: 12 Nm + 270° omw. (3/4 omw.) verder draaien.
– Steeds eerst binnenste bouten -2- en dan buitenste bouten -1- in meerdere stappen vastdraaien.
l Aantrekmoment: 20 Nm + 90° omw. (1/4 omw.) verder draaien.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

bedankt paul, voor je snelle reactie!

audivw 0
badge

15 jaar

Mocht je meer info / afbeeldingen willen hebben laat dit even weten.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

het is al een tijdje geleden alleen alleen de klant vond het nogal een een behoorlijk bedrag , maar na even sparen heb ik twee verstuivers en de kabelboom vervangen en hij draaid weer als een zonnetje.

bedank nog paul voor je documentatie daar heb ik dankbaar gebruik van weten te maken. mvrgr, mark laanstra.

audivw 0
badge

14 jaar

Mark

Bedankt voor je feedback.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.