close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Slecht lopen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Ik heb een polo benzine 1.3 van 96.
De auto heeft een tijdje stilgestaan en nu loopt de motor slecht. Hij start goed maar bij het gasgeven / rijden loopt de motor onregelmatig.
Ik heb inmiddels de benzinefilter, bougies, rotor en verdelerkap vervangen. Ook heb ik de compressie gemeten en die lijkt goed. De nieuwe bougies zijn wel zwart dus geen goede verbranding. Het vreemde is ook dat sinds dat de auto een tijdje heeft stilgestaan de snelheidsmeter en toerenteller het niet meer doen. Misschien iets met elkaar te maken?

Wie kan mij voorthelpen?

Geplaatst door

Lbs (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

topic verplaatst; stond in de verkeerde rubriek.

mvg,
moderator.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Kennelijk staat de motor te rijk. Misschien een koelwater temperatuur sensor die defect is.
Katalysator zal het niet al te lekker vinden al die brandstof die daar gaat verbranden. Verbruik zal ook wel aan de hoge kant zijn.

Is dit een monopoint of een multipoint injectie? Heeft deze een luchtmassameter of een map-sensor?
Is de uitlaat niet lek? Vooral het 1e deel tot aan de katalysator.

oldford 0
badge

14 jaar

Heb inmiddels de temperatuursensor en bougiekabels vervangen en een andere ontsteking geprobeerd maar het probleem blijft

Ik dacht een monopoint injectie met Map sensor. De middendemper is wel lek dus na de katalysator.

Als de motor nog koud is loopt deze wel goed maar wanneer deze warm wordt begint het slechte lopen

Ik hoor graag

Lbs 0

14 jaar

Uit laten lezen door de dealer of serieuze universeel met de juiste apparatuur.
Dan signalen goed bekijken (vooral lambdasonde).

Het gevaar van een vernielde katalysator is niet theoretisch als je doorrijdt met deze storing, ik kom ze met enige regelmaat tegen.
Gevolgen lopen uiteen van niet meer door de eerstvolgende APK-keuring komen, tot aan het smelten en daardoor verstoppen van de katalysator.
Als gevolg van de verstopping zal de motor afslaan en nooit meer aanslaan. Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.

oldford 0
badge

14 jaar

Welke sensor heb je precies vervangen ? Daarmee bedoel ik, is dit wel dé sensor waar we over praten, dus de goede ?

Meet anders eens de weerstand ervan, dus bij koude als warme motor en plaats die waarde even hier..

Anders even met uitlezen beginnen, en plaats dan de foutcodes incl nummer even hierneer, tijdens het uitlezen zal je de 00515 zien als hij enkel op contact staat, deze kun je negeren, als de motor loopt moet deze fout weg zijn.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.