Hallo!
Onlangs heb ik het motorblok van mijn golf 3 2.0 8v gti met 2.0e motor laten reviseren.
Na de revisie liep de auto eerst goed. Later begon hij vreselijk veel brandstof te gebruiken, wat duidde op een kapotte koelwater sensor.
Deze is vervangen en dit bracht het volgende probleem met zich mee:
De auto loopt op zich goed, maar als je het 's morgens koud start, gaat de toerenteller naar 1500 toeren en zakt dan wel terug. Dit gaat heel langzaam. Naarmate de auto warmer wordt, zakt de toerenteller sneller en beter terug naar 830 toeren. Maar wanneer je even stilstaat voor het stoplicht, gallopeerd de motor een beetje. Dit wordt wel minder, omdat hij waarschijnlijk wel bijregelt.
Ook tijdens het optrekken is het net alsof er iemand met een touw achter de auto staat om m tegen te houden. Dit is niet super extreem waarneembaar, maar wel irritant.
Iemand enig idee wat dit is? zelf dacht ik aan de ontsteking. Voor het vervangen v/d sensor was t namelijk goed. Misschien omdat hij andere waardes doorgeeft?
Please help!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat hem eens uitlezen arno
Stefan
Ik heb hem laten uitlezen stefan... Toen gaf hij een foutcode 020a (koelvloeistof-temperatuursensor)
deze heb ik dus vervangen....
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar