Volkswagen Golf: Inhouden Golf3 1.8

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 monopoint injectie

Hallo

Ik heb een probleem met Golf 1.8.Klant kwam 2 weken geleden bij me met het probleem dat de auto inhoudt.Na diverse testritten heb ik de benzinepomp vervangen,kwam vaker voor zei men.Afegelopen zaterdag nog enkele reparaties uitgevoerd waaronder koelwatersensor,lambdasensordraadje (breuk),voetpakking.De auto trekt nu wel goed door,hij wou eerst niet hoger als 4000tpm.Maar nu heb ik het idee dat er 2 problemen waren.Vanavond weer een flinke proefrit gemaakt en nu had ik het idee dat de motor compleet uitviel,het zij benzine circuit of onsteking circuit.(mijn gevoel zegt onsteking,omdat hij helemaal niks doet)Vanvond nog een bobine van een goed lopende Golf GTI verwisseld,maar dat mocht niet baten.

Nu is mijn vraag wat het anders nog zou kunnen wezen,heb hem uitgelezen,en daar kwamen 4 storingen uit:
Koelwatersensor
Uitlaatgas boven grenswaarde (opzich logisch)
Voorverwarming lambdasensor (waarschijnlijk opgelost door die breuk in die kabel)
Hall gever ,maar die zat er alleen in bij stilstaande motor ,maar hier heb ik toch een beetje mijn twijfels over

Hebben jullie monteurs(collegas) nog ervaringen of ideeen???? of tips

Vervangen onderdelen:
Brandstofpomp
Voetpakking injectie huis
Koelwatersensor
Injectiehuis
Bobine
Vacuumslangetjes
Verdelerkap en rotor en kabels en bougies zijn recentelijk nog vervangen (nog geen jaar terug)

MVG Bennie

bennie193733

Geplaatst door bennie193733 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

Elektrisch gedeelte van contactslot gaat vaak kapot bij Golf 3, dit is iets om te controleren.

bennie193733 (0) PRO, 17 jaar geleden

mmm idd heb ik ook wel eens vaker gehoord,dat ik daar niet erder aangedacht heb.Nou ja ,als je dat los hebt kun je er dan wat aanzien??

MVG Bennie

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

Het makkelijkst is om aan de sleutel te rommelen als de motor draait, je merkt het dan vanzelf.

bennie193733 (0) PRO, 17 jaar geleden

is er dan ook geen probleem bij het starten,dat heeft ie namelijk niet (nog :) )??
en de verlichting en dergelijk blijft ook branden,reed er vanavond achter,en ik zag mn kameraad ook bijna een paar met zij hoofd tegen de voorruit

Parlato (0) PRO, 17 jaar geleden

De "start" stand is wat anders dan de "contact aan" stand van het contactslot.

bennie193733 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik ga morgen sowiezo ff kieke,ik laat zeker even weten als ik iets gevonden heb

In ieder geval bedankt voor het meedenken!!!!!

MVG Bennie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.