Goedenavond
We zitten met het volgende probleem. Aantal weken geleden dynamo kapot gehad en de accu leeggereden. Daarna dynamo verwisseld en tot onze verbazing liep de auto zeer beroerd op benzine. Op lpg geen enkel probleem.
We hebben de computer uitgelezen en daarbij kwam de lambdasensor naar voren. Deze gewisseld en het probleem blijft. De motor loopt zo rijk dat je ogen ervan gaan tranen....
We hebben de computer nogmaals een keer uitgelezen en de gasklep gecalibreerd maar helaas is het probleem er nog steeds.
De dynamo heeft geen controledraad naar de ecu.
Heeft iemand een idee? Volgens de site gerritspeek zou het ook nog in de ecu kunnen zitten?
groeten,
william
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor op benzine heel rijk loopt denk ik gelijk aan het lopen op 2 brandstoffen... haal de stekkers een van de LPG injectoren
Hallo Maarten
Daar hadden we inderdaad ook al aan gedacht, maar helaas mocht dat niet helpen. We hebben tevens de benzinerail met drukregelaar en injectoren verwisseld maar dat hielp helaas ook niet.
groeten,
william
12 jaar
hebben het probleem nog steeds niet kunnen oplossen.nokkenaspositiesensor gewisseld geen resultaat
bij uitlezen geeft hij storing 16514 sensor b1 s1 p0130 35-10
we verdenken de computer dat deze stuk is hoe is dit te controleren en is het mogelijk deze uit te wisselen
met een andere met hetzefde nr of moet deze dan via de dealer ingeleerd worden
gr william
12 jaar
Computers even omwisselen gaat niet meer zo.
Je kunt het signaal van de lambdasonde meten met een voltmeter en dan gelijktijdig uitlezen en vergelijken.
Gooi er nog een 4-gas test tegen aan en je weet of het signaal goed is of niet.
Hallo allemaal
We hebben van de week de computer vervangen en opnieuw ingeleerd maar helaas weer geen resultaat. We zijn daarna al stotterend een rondje gaan rijden en kregen de volgende storingscodes:
- 17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit
P1426 - 35-10 - - - Intermittent
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-10 - - - Intermittent
16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
P0332 - 35-00 - -
We hebben daarna een uitgangentest gedaan en de intake manifold valve werkt gewoon tevens als alle andere onderdelen die we zo konden testen. Tevens hebben we een druktest gedaan voor eventuele vaccuumlekkages maar die waren er geen.
Tevens hebben we het lambdasignaal nagemeten met een multimeter en dit komt overeen met wat de computer aangeeft.
groeten,
wiilliam
12 jaar
In dit geval is de lmm wel een verdachte, wat je kan proberen is om te rijden met de stekker van de lmm losgekoppeld indien je dan een duidelijk verschil hebt dan heb je de oorzaak gelijk te pakken.
Gr John
Hallo John
De waarde van de lmm is 3,5 g/m bij stationair lopende warme motor. Dit bleek binnen de grenzen te vallen. Als je de lmm lospakte bleef de auto stotteren en heel erg rijk lopen. We hebben nog niet geprobeerd om zo een stukje te rijden dus dat zullen we eens doen.
groeten,
william
12 jaar
hallo even een update omdat de auto niet altijd beschikbaar is. we hebben maandag de luchtmassa meter afgekoppeld en na een paar honderd meter begon de motor ineens goed te lopen
hierna de luchtmassameter weer aangesloten en probleem was er weer hierna weer afgekoppeld en motor nam weer goed op. dus toch lmm defect .lmmnr is vw06b 133 471 boschnr 0280 218 013 .
bij de automateriaalzaak geinformeerd of ze deze konden leveren en dat zou kunnen . volgens hun gegevens was de bosch 0280 218 013 opgevolgd door de bosch 0986 280 206'
heb op internet gezocht en kom daar de bosch 0986 280 206 inderdaad tegen met als oemnr de vw06b 133 471
kan me iemand vertellen of deze inderdaad toepasbaar is
gr william
12 jaar
Bij de dealer informeren en dan is deze misschien ook als ruildeel te leveren wat forst scheelt in de prijs.
Gr John
vanavond lmm vervangen door nieuwe met het orginele boschnr auto loopt weer goed op benzine en lpg
vind het nog steeds vreemd dat na het vervangen van de dynamo ineens de lmm defect was
iedereen bedankt voor het meedenken
gr william
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar