Ik heb een passat VR5 2.3 uit 1999. Sinds het vorig jaar houd mijn auto in als hij koud gestart wordt. Soms start hij ook zeer slecht en lijkt op 3 a vier poten te lopen. Soms rijd hij normaal weg maar als ik het gaspedaal meteen intrap houd hij in/reageert niet en stotert. Het lijk wel of te branstoftoevoer te rijk of te arm is.. Na ongeveer 1 a2 kilometer is er geen vuiltje meer aan de lucht. Dit probleem doet zich vooral in de zomer voor en bij zeer vochtig weer. Reeds 2 maal bij de VW daeler geweest, heeft gasklep vervangen en een bougie kabel. Geen resultaat. Computer van VW geeft geen storingen aan. Wij weet raad of weet een goede garage in de omgeving Purmerend die goed thuis is in volkswagen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn een paar opties;
1: De temperatuuropnemer (4 polig) voor de computer
2: De blower van de warmloopregeling, ding zit onder de luchtfilterbak/ langsdrager en is bereikbaar met de bumper in servicestand
3: De magneetklep die de lucht regelt van bovengenoemd geval.
Zou eerst die tempertuuropnemer maar eens checken.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Het is net of de motor dieselt (ploffend geluid in de uitlaat).
Hij doet het echter niet alleen als hij koud is, eigenlijk altijd (sinds juni).
Van de week hield hij ineens in. Gas los en weer gas en hij trekt weer normaal.
Gisteravond de bougiekabels een voor een losgetrokken en hij vonkt flink bij het bobineblok bij een tweetal kabels, door de isolatie en de rubbers van de kabels heen.
kan dit bovenstaande verklaren? Zou een setje nieuwe kabels het probleem oplossen.
16 jaar
nou jarno
lijkt me duidelijk z.s.m. nieuwe kabels monteren succes
Nieuw bougiekabels gemonteerd. Probleem blijft. Wat kan het nog meer zijn?
Is dit een bekend probleem voor iemand??
16 jaar
Ik heb op een ander forum iets vergelijkbare symptomen gehoord/gelezen. Geen vermogen, ploffend geluid in de uitlaat.
Er was altijd al een rammeltje te horen de kop, maar dit was volgens vw normaal. Sinds gisteren is de tik veel luider en heeft de auto geen vermogen meer.
Ik heb de klepdeksel verwijderd en ben gaan kijken.
Als ik de auto in zijn 5 heen en weer druk valt de ketting als het ware tussen de twee nokkenas-tandwielen.
Ik heb op meerdere fora gelezen dat deze spanners hydraulisch zijn, is dit zo?
Ik ben van plan om de spanners en bovenste ketting te gaan vervangen. Moet eventueel ook de onderste ketting worden vervangen?
Iedere reactie welkom..
15 jaar
[quote=mrrohrich]Ik ben van plan om de spanners en bovenste ketting te gaan vervangen. Moet eventueel ook de onderste ketting worden vervangen?[/quote]
Het betreft niet alleen de spanner, ook de geleider is ingelopen. Het betreft een mega klus ook de schakelbak zal dan gedemonteerd moeten worden.....
Succes
Gr. paul
Nu lopen er 2 topics door elkaar.
Jarno, start met jouw probleem even een nieuwe topic.
Geert heeft deze topic gestart met misschien een andere oplossing en/of problematiek.
15 jaar
Oeps, ik zie het nu ook. sorry.
Ik start een nieuwe topic..
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar