Volkswagen Polo: slecht trekkende 1900 sdi

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Hoi mede forum gebruikers,
Het volgende doet zich voor bij mijn sdi. Sinds een week heb ik geen trekkracht meer in mijn auto.Ook wil die geen toeren maken. Het voelt alsof die geen lucht krijgt, maar dit traject heb ik helemaal gecontroleerd en uitgesloten. Wat is hieraan aan vooraf gegaan.Ik heb een maaand ongeveer gereden met een fors rokende auto. Als ik 20 sec aan het stoplicht stond en weer optrok zag ik door de rook de auto achte mij niet meer. Ook viel het me op dat het olie nivo steeg!!!. Olie en filter zijn vervangen.Koelvloeistof gecontroleerd en stond op peil. Alle verstuivers getrokken . Deze waren voorzien van een zwarte hardnekkige laag die ik niet los kreeg. Verstuivers laten reinigen en afdrukken. Alle 4 openden bij 185 bar druk en nevelden netjes.De tester had nog nooit zoeen sterk vervuilde verstuivers gezien voordat hij ze reinigde. Oliepeil blijft nu constant. Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik een ombouw erin heb waarmee ik op zonnebloem olie rij. Dus starten op diesel, wachten tot die 70 graden is en dan om op zonnebloemloie.
Nou las ik hier op het forum dat de kat dicht kan gaan zitten. Geld dat voor mij ook. Ik heb wel een kat ,maar geen labda sonde.
Feit blijft dat ik ongeveer een 20 pk mis. Wie helpt??
groeten Roger

koekie6342

Geplaatst door koekie6342 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

EGR en inlaat gedeelte sterk vervuilt, oxikat Vervuilt, en ik betwijfel of deze motor zonder problemen nog lang loopt op zonnebloem-olie.

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet niet of deze motoren tegen zonnebloem olie kunnen, want zoals je zelf al schreef, waren de verstuivers al sterk vervuilt met roet en dit zal ook elders in de motor komen!

P.S. Reageer even via Problemcar dan heeft iedereen er wat aan.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

om deze ellende te voorkomen is diesel van de pomp voorzien van diverse "dopes" Van zonnebloemolie maak je mayonaise, je vult er de frietpan mee of bakt de oliebollen er in; maar het is uiteindelijk niet gemaakt om in een diesel op te stoken...... By the way; het is belachelijk dat je levensmiddelen waar een gebrek aan is in je auto opstookt. (er zijn nog zat mensen die staan te verreken van de honger)

Helaas doet de overheid er ook aan mee met het streven naar een bepaald % "biobrandstof"

Thijs11395 (0) PRO, 16 jaar geleden

Roger, deze motoren kun je absoluut niet zonder deugdelijke ombouw op PPO laten lopen. De temperatuur van de verbranding gaat bij lage last zo ver omlaag dat de verbranding niet meer volledig is. De resultaten heb je gezien: een hoop rotzooi, precies wat berendonck al zegt. Houd er maar rekening mee dat je hier heel wat schoonmaakwerk aan hebt. Een simpele tweetankombouw is niet genoeg, zie ppo.nu en fmso.de.

Enne audia4, de situatie ligt iets gecompliceerder dan jij nu schetst. Het is wijs dat we eens los komen van 100% afhankelijkheid van geïmporteerde en eindige aardolie voor het verkeer. Biobrandstoffen zijn daarvoor een oplossing - met voors en tegens. De hoge voedselprijzen komen niet door de biobrandstoffen, maar o.a. doordat de Chinezen en Indiërs hun graan niet meer zelf opeten maar het aan het vee voeren en het vlees opeten. Dat kost aanzienlijk meer land.
De beste brandstofkostenbesparing wat mij betreft: de fiets.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

de fiets :-) idd je hebt gelijk......

koekie6342 (0), 16 jaar geleden

oke.
Ik probeer me die verontreiniging voor te stellen. Op de zuiger,in de cilinderkop,op de kleppen en in de uitlaat. Maar ik zie het probleem niet. De compresie verhouding zal wat omhoog gaan door de aanslag. Maar als die goed verneveld word ontbrand die toch.Ik verwarm de plantaardige olie tot ongeveer 70 a 80 graden.De auto zit nu op 190000 en heeft al 30000 op plantaardige olie gereden. Daarbij moet ik zeggen dat die beter gaat op olie dan op diesel. Hij liep als een gek op plantaardige olie. Tot een weekje geleden. Daarom kan ik me moeilijk voorstellen dat dit een vervuilingsprobleem is.
Het voeld nu alsof constant de caravan eraan hangt.
Wat kan er nog anders stuk gaan.
start goed.loopt net stationeer. Help!!
gr Roger

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Haal je inlaatspruitstuk er maar los af of kijk maar eens via de luchtinlaat vanuit het luchtfilter met een zaklamp in dit spruitstuk. Met 190k en met zonnebloem zal dit wel een heel eind dicht zitten. Zeker met de oliedampen uit het carter is het dan op een gegeven moment gedaan.

Spruitstuk los, ERG los en poetsen maar !

koekie6342 (0), 16 jaar geleden

hoi Allemaal
Ik doe het niet graag, maar ik moet julie gelijkgeven. Eerst heb ik de kat eronderuit genomen en doorgeslepen. Hier was een gat in gebrand van ongeveer een rijksdaalder. Alles eruit gehaald en weer dicht gelast. Het viel op dat er bijna geen roet in de uitlaat zat. Hierna het inlaatspruitstuk uitgebouwd. Hier ben ik wel fors geschroken. Een dikke laag kool erin tot aan de vlinderklep. Misschien op sommige stukken een centimeter dik. Toen ik de auto kocht heb ik meteen de egr afgedopt. Komt dit alleen van de karter ontluchting?? Ben nu bezig met de boel ultrasoon te reinigen.
Ben heel erg benieuwd wat die daarna doet.
Is het nog wijs een wijnss product aan de brandstof toe te voegen??
dank je voor het meedenken iedereen
gr Roger

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

En wat dacht je van je olie-kanalen?

Maar als alles weer schoon is kan je weer kroketjes bakken.

koekie6342 (0), 16 jaar geleden

Welke olie kanalen Harry??

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Van de motor smering!
Als je klaar bent een motor-spoeling uitvoeren.

koekie6342 (0), 16 jaar geleden

Oke. Bedoel je een spoeling met nieuwe olie,lekker warm laten worden en dan aflaten of met een special product. Ik ben maar een doe hetzelver.
dank je gr Roger

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Daar zijn speciale producten voor B.V. Forte. Google even.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Op de carterinhoud 1 liter ATF toevoegen (niet boven het peil uiteraard), lekker onbelast warm laten draaien en dan aftappen.

Veel goedkoper dan forte en weet ik veel wat nog meer; net zo doeltreffend.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

De moraal van dit verhaal.
een paar tientjes goedkoper gereden en uiteindelijk een totaal versmeerde motor.
En de nodige uurtjes en ergernissen om de boel weer een beetje fatsoenlijk te krijgen.
Holland op zijn smalst.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=primera p11]En de nodige uurtjes en ergernissen om de boel weer een beetje fatsoenlijk te krijgen.
Holland op zijn smalst.[/quote]
Koekie..... erbij?

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=primera p11]En de nodige uurtjes en ergernissen om de boel weer een beetje fatsoenlijk te krijgen.
Holland op zijn smalst.[/quote]
Koekie..... erbij?[/quote]
Ik ga door voor de taart :-) (en blijf gewoon diesel stoken)

koekie6342 (0), 16 jaar geleden

wat is ATF Harry

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

olie voor automaatbak.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=koekie6342]wat is ATF Harry[/quote]
ATF staat voor : (Automatic Transmission Fluid)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.