Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn passat tdi, De wagen is van 1998, heeft een 1.9 tdi 66 kw ahu motor en start slecht als hij warm staat.
Bij koud starten geen probleem, tik en weg! Bij warm starten slaat hij soms maar half aan, draait dan enkele seconden op 3 cilinders en valt dan weer uit, of hij geraakt net niet in gang. Soms lijkt het alsof de starter blokkeert (blokkeert de starter of blokkeert de motor door een verkeerde inspuiting?), soms hoor je de starter wel draaien maar slaat hij niet uit.
Iemand hier een oplossing voor, ik denk ofwel de starter ofwel een verkeerd inspuitmoment. Eenmaal in gang rijdt hij goed zonder roken ed..., bij koud starten nooit problemen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat de startmotor af en toe mee blijft draaien kan aan de starter zelf liggen..
Voor het slecht starten in warme toestand : gebruik de zoekfunctie eens.
Gr Stefan
Zou ook aan de temperatuursensor kunnen liggen, dat deze een foute waarde aangeeft bij warme motor
15 jaar
Via de zoekfunctie had ik al gezien dat het eventueel aan de temp sensor zou kunnen liggen, dit leek echter enkel voor te komen bij de 81 kw versies?. De gemakkelijkste methode om dit uit te sluiten lijkt mij dan de motor te laten warmdraaien tot het probleem zich voordoet en dat de betreffende sensor uittrekken. Is deze sensor op de radiator of op de cilinderkop gemonteerd?
15 jaar
De sensor op de radiateur moet je niet hebben, als hij wel goed start met los genomen stekker van de temp sensor, zal het probleem aan de startmotor liggen..
15 jaar
Als deze veel kilometers heeft kan het de krukaspolie zijn waardoor er ook slag op polie komt en slecht kan starten, kontroleer inspuittijdstip als deze buiten tolerantie is zal het waarschijnlijk dit kunnen zijn,mvg.
15 jaar
Heeft de wagen dan geen startproblemen zowel koud als warm?
15 jaar
hallo,
als het koud is zal het beter starten daar de inspuittijdstip op dat moment beter is dan warm en kontroleer de distriebutieriem of ze'n markeringen nog goed zijn.
15 jaar
Waarschijnlijk is de startmotor het probleem, het start toerental zal te laag zijn..
Trek de stekker van de koelvloeistof temp sensor eens los bij warme motor en kijk hoe hij dan start,
Zie ( Nr 12 in plastic huis ) :
[url=http://img249.imageshack.us/i/95304080.p...][img]http://img249.imageshack.us/img249/6982/...[/img][/url]
Of bij de rode stip :
[url=http://img80.imageshack.us/i/33769423.pn...][img]http://img80.imageshack.us/img80/9302/33...[/img][/url]
15 jaar
Ik heb vanavond, bij het thuiskomen toen de wagen warm stond even de test gedaan met het temperatuurkontakt: ongelofelijk maar dan start de wagen idd perfect!!
Het probleem ligt dus idd bij de startmotor, hoe warmer de motor hoe groter de startproblemen! Kan iemand mij nog even uitleggen hoe dit nu komt? Blijkbaar stuurt de ecu bij een warme motor een minder grote stroom naar de startmotor? Mij leek dit startcircuit altijd vrij simpel: pluskabel rechtstreeks van accu naar starter, een gestuurde plus via contactslot naar startrelais en starten maar? Blijkbaar vonden ze dit bij vw dan toch te eenvoudig...
Alleszins allemaal bedankt voor de technische hulp, ik ben tevreden dat het niet aan de krukaspoelie lag!
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar