Volkswagen passat: slechte ervaring met chiptuning en roeten van de auto

Bouwjaar: 1999

Hallo. Ik heb een passat 110 pk uit 1999. De auto is 2 keer gechipt. In eerste instantie door een officieel bedrijf (VTR, welke overigens niet meer bestaat) en vervolgens door een 'beun'. Het resultaat na de eerste tuning was niet om over naar huis te schrijven, amper meer vermogen althans niet merkbaar. De beun leverde een (duitse) chip en de auto liep als de brandweer maar rookte als een stoomboot. Drie keer is de software aangepast maar het is of weinig vermogen of roken. De topsnelheid van de station is nu 195 km op de teller. Mijn eerste ongetunede passat liep al 210 op de telller dus....
Vr. waar ligt het aan en is er iemand die mij voor een redelijk bedrag aan goede software kan helpen of heeft iemand goede suggesties. Zou het resultaat bij een gerenomeerde tuner als Wetterauer of Oettinger beter zijn??? Mijn auto heeft nu 140 dkm gelopen en ik wil hem nog wel even houden. Overigens is het verbruik behoorlijk gestegen.

Bedankt voor al jullie suggesties.

Gerard.

gevanje

Geplaatst door gevanje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Dag Gerard,
Waarom is die eerste chip eruit gehaald.
Als ik jou verhaal lees lijkt het erop dat je egr klep niet goed functionerd.
Ik chiptune zelf ook die diesels en het is mij ook wel eens overkomen dat zo'n auto voor de tuning goed liep en na tuning de egr klep niet goed functioneerde.
Ik vind het belangrijk dat wanneer je de auto tuned eerst kijkt of de pomp op tijd staant, de kat niet dicht zit en de egr klep werkt zoniet dan heeft chiptuning weinig zin.
Jos.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.