Geachte kenners,
Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een VW Lupo. Hij liep tot voor kort als een trein. Totdat.. Enkele malen het motormanagement-lampje begon te branden, maar ook weer net zo snel uitging. Als ik de auto koud start niets aan de hand en blijft hij mooi lopen. Als ik hem effe uitzet en (warm) herstart begint het. Hij start amper, pruttelt wat, en uiteindelijk kan ik gas geven. Opvallend is dat dat hij in de stationair ongeveer minimaal 1500 toeren maakt, en dat blijft doen. Verder loopt hij dan wel, enigzins stroef, maar blijft lopen. Aan het apparaat geeft hij aan problemen met gasklephuis. Deze is inmiddels schoongemaakt en opnieuw ingeregeld. Probleem blijft hetzelfde. WEL blijkt op inleesapparaat dat Lambda-sonde amper van waarden verandert, hetgeen kennelijk wel zou moeten. Laat ik de auto afkoelen en start de auto gaat hij weer als de brandweer inclusief normaal toerental. Zowel de koudstart blijft de auto het structureel goed doen en doen de warmstart blijven constant dezelfde problemen.
Auto krijgt gewoon netjes zijn beurtjes enz. Wie akn me helpen, want zou het doodzonde vinden als ik het autootje (van mijn vrouw) zou moeten wegdoen omdat mijn vrouw er nu niet meer mee durft te rijden. Alvast mijn dank en complimenten voor jullie forum.
Gr.
Etienne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat zijn de fout codes?
wat is de lambda waarde?
werkt het gasklephuis naar behoren?
deze info is wel nodig om een diagnose te stellen
Laat hem inderdaad nu even uitlezen en vertel welke storingen erin staan.
Mocht je toen (en nu) een storing hebben opgeslagen over 1 van de sensoren van het gasklephuis dan heeft schoonmaken al geen zin want dan is het een elektrisch probleem.
Ook de koelvloeistof temperatuursensor is een verdachte maar tis nu wel gissen zo.
Mannen. Uit jullie vragen begreep ik dat ik mijn huiswerk opnieuw moest doen. Om een lang verhaal kort te maken. DE temperatuursensor van de koelvloeistof was de boosdoener en is vervangen. Hij rijdt weer als een zonnetje. Mannen, dank voor jullie bijdrage.
Gr. Etienne
9 jaar
Mannen. Uit jullie vragen begreep ik dat ik mijn huiswerk opnieuw moest doen. Om een lang verhaal kort te maken. DE temperatuursensor van de koelvloeistof was de boosdoener en is vervangen. Hij rijdt weer als een zonnetje. Mannen, dank voor jullie bijdrage.
Gr. Etienne
9 jaar
Mannen. Ik begreep dat ik opnieuw mijn huiswerk moest laten doen. Lang verhaal kort te maken. Het was inderdaad de koelvloeistoftemperatuursensor. Mijn dank. Lupo loopt weer als de brandweer. Dank en gr.
Etienne
9 jaar
Nou dat klinkt goed! Bedankt voor je feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar