hallo,
88pk, blauwe i 270.000km
mijn t4 2.5 tdi start als de motor nog niet heeft gelopen die dag zeer slecht, hij slaat pas aan na een 3x starten.
als hij dan aanslaat is het net of de motor op halve kracht loopt (heel softie) na een paar seconden loopt hij normaal en rook hij aardig wat dieselrook.
als je de gaspendaal dan helemaal indrukt komt de motor heel langzaam op toeren, eenmaal bij de 2100(dit veschild soms wel een paar 100 toeren) dan schiet de toernteller wel vlot omhoog
er zijn nieuwe verstuivers gemonteerd, nieuwe gloeibougies,pomp laten stellen 2x,nieuwe dieselfilter, ontlucht. kortom alles al geprobeerd en bij verschillende garages geweest.
meerdere keren laten uitlezen, zonder ook maar een foutmelding te zien.
ik rij al 2 jaar met het probleem, maar het lijkt er op dat het steeds erger wordt, als de motor eenmaal heeft gelopen is het probleem helemaal vedwenen.
wie komt dit probleem bekend voor en kan mij helpen.
alvast bedankt,groeten ito zuidveld
Geplaatst door ito (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
jan T (5) PRO, 13 jaar geleden
als je alles al gecontroleerd en geprobeert heb dan zou ik een ander regelapparaat proberen daar gaat wel eens wat in mis waardoor het starten slecht gaat met veel rook.
groetjes jan.
ito (0), 13 jaar geleden
hallo jan,
bedankt voor je reactie, maar wat bedoel je precies met een regelapparaat?
groet ito
jan T (5) PRO, 13 jaar geleden
nou dat is de regelkast links voorin waar alle gegevens in en uit gaan voor de werking van de motor sommige noemen het ook wel de computer.
groetjes jan.
Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden
Hallo, kan zijn dat de inspuitregelaar in de pomp defekt is. Inspuitmoment verloopt dan iedere keer , meestal in de richting laat. Je blijft aan het aftstellen. Dus nog maar eens inspuitmoment checken en als die weer niet juist is, de pomp eraf halen en laten nakijken. Starte de auto na afstelen van de pomp tijdelijk wel goed ? Groet Jan227