auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Jetta: Sleutel wilt niet in Contact

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Beste leden,

Ik heb een jetta van 2007 al geruime 8 jaar in bezit.
Sinds vanmorgen dat ik naar mijn werk wilde, merkte ik dat de sleutel niet in het contact wilt.
Heb de contactslot bekeken naar enige sporen maar zie er helemaal niks vreemds aan.

K heb de reserve sleutel geprobeerd die gaat er ook niet in.
Voor de rest kan ik zowel met de afstandbediening als de sleutel wel de deuren openen en sluiten.

Ik ben benieuwd naar jullie deskundige adviezen, kijk dan graag uit naar jullie reacties.

Dank

Actros \8/
Johan

Geplaatst door

Actrosv8 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan zijn dat er iets in de cilinder van het slot vast zit, dit had ik onlangs met de kofferklep van mijn auto. Beetje kruipolie er in en het was weer goed. Als je dat proberen wilt bij een contactslot vooral niet overdrijven met de ingespoten hoeveelheid.

HansM6 0

9 jaar

Rommel het stuur eens heen en weer als je de sleutel erin doet...

Hans4040 1430
badge vip badge

9 jaar

Dus de sleutel wil er niet in? Eenmaal erin draait het boeltje wel soepel? Zo ja, dan ff met bv wd-40 erin spuiten, mag best veel zijn hoor, gewoon volspuiten en daarna nog eens paar keer proberen, gaat het dan nog stroef dan contactslotcilinder bestellen bij de dealer, dan probleem in slotcilinder omdat reservesleutel ook niet goed erin gaat.

ricky 10
badge

9 jaar

Alle vloeistoffen hebben een EC waarde die je kunt meten met een EC meter. Ik heb er 1 en kan je vertellen dat de Electric Conductivity waarde van kruipolie en WD40 best hoog is. Als je er wel veel in spuit doe er dan niet zoveel in dat de vloeistoffen kunnen doorlopen naar de stekker van je contact slot. Wil je er wel veel in spuiten haal dan in ieder geval je accukabel los. Kleine moeite en dan weet je zeker dat er geen nieuwe problemen ontstaan. Als het nat is dan is het nat. Beter is even wachten na er een beetje in te hebben gedaan en dan de behandeling een paar keer herhalen. In een grotere badkuip wordt je immers ook niet natter dan in een iets kleinere.

Blijft het stroef gaan dan is er gewoon veel corrosie aanwezig die in de weg blijft zitten, kruipolie maakt het immers alleen maar los. Wat je dan kunt doen is een spuitbus reactor er bij halen, dit is een nieuw product van Rustyco. Als je de kruipolie hebt gespoten en even de tijd hebt gegeven te penetreren dan spuit je er wat reactor achteraan. Dit veranderd de chemische samenstelling van de vloeistof door combinatie van de 2. De nieuw ontstane vloeistof lost letterlijk roest en corrosie op. Hun slogan is niet voor niets: "Hoe los wil je het hebben?" Stuk goed koper ook dan een nieuw cilinder.

HansM6 0

9 jaar

boven de 40.000 volt, zo he dat is nogal wat. Wat een ongemotiveerde uitspraak. Heb je dat getal zelf verzonnen en moest je dat van Ricky plaatsen?

Dielektrische waarde word niet eens gemeten in Volt, dan zouden alle tuinders in Nederland hun dure EC meters kunnen weggooien en verdergaan met een universeel meter van de action en een spanningsbron.

Dielektrische waarde is van toepassing op isolatoren en dat zijn wd40 en kruipolie niet gezien ze een EC waarde hebben. Daarnaast is het van toepassing op geleiders met betrekking tot onderlinge afstand van de 2 polen waartussen de geleider zich bevind. Welke afstand heb jij in je calculatie gebruikt dan om een uitspraak van boven de 40.000 volt te kunnen doen? Heb je snel even de volledige geleider tussen dynamo en contactslot uit een Jetta gemonteerd om zijn afstand vanaf de dynamo tot aan het contactslot te meten? of heb je die 2 polen onderling verbonden met een schoenveter verzadigd met WD 40 om te meten hoeveel van de 13,8 volt overblijft? Als er een spanning van 13,8 volt in den beginsel is dan kan het dus alleen maar minder worden gezien een van de vuistregels hiervoor is dat de dielektrische waarde uitsluitend afneemt naarmate de afstand groter wordt en kun je nooit of te nimmer op boven de 40.000 volt komen(van jou bewering uitgaande dat dit in volt gemeten wordt wat in den beginsel al niet zo is) . Iemand die zo een uitspraak doet heeft denk ik de hoogte van de spuitbus gemeten :-P

HansM6 0

9 jaar

leuk dat er gereageerd wordt, maar ik denk dat actrosV8 er niet erg veel aan heeft. Ok het is nu duidelijk dat hij uit moet kijken met zijn busje WD40 ;)
Ik weet niet of je er makkelijk bij kan, (niet zo bekend met de jetta), maar ik zou het slot gewoon even demonteren en in je schuur gaan proberen. Dan kan er ook niets gebeuren met de wd40 en de rest....en hoef je vooral niet bang te zijn voor vlekken op je vloermat.
Gewoon de kruipolie zijn werk laten doen en de rest gaat vanzelf. Eventueel kan je er moet een schroevendraaier aan de zijkant tegenaan tikken (wanneer je sleutel erin doet)

Alvorens terug bouwen....blaas de boel wat schoon met een compressor of laat het even "uitdruppen" op de werkbank.

Werkt dit niet, dan zul je waarschijnlijk een nieuwe moeten gaan kopen.

succes in ieder geval

123johan321 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.