auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Sleutels kwijt en tex alarm f21b55..

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

beste forumleden,

ik ga mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen en hopelijk kan iemand mij helpen.
ik heb er niet zo heel veel verstand van maar ook zij die dat hebben konden mijn probleem niet helemaal oplossen.

golf 4 dus waarvan de sleutels en alarmbediening kwijt zijn.. ik heb er een ander contactslot ingezet en sleutel is ingeleerd.

nou gaf die helemaal geen kick doordat de tex alarm aparte startonderbrekers heeft.. uiteindelijk heeft iemand van de anwb de startonderbrekers eraf gehaalt.. maar door tijd gebrek en hij mij eigenlijk niet eens mocht helpen omdat ik al in de weer was met alle kabels heeft hij niet de verdere probleem kunnen achterhalen.

namelijk dat er geen stroom wordt gegeven naar de pomp, zoals hij dat zei.. de bougies krijgen dat ook niet.
en ook is een stekker die van de ecu komt, ik weet niet precies waarvan maar die ook 5 volt hoort aan te geven.

dat gebeurt dus ook niet..

nou heb ik een monteur ernaar laten kijken en heeft hij de bedrading naar de originele staat aangesloten maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

eerst deed ie dus helemaal niks door het alarm en nu dat eruit is lijkt ie te starten maar dat doet ie niet..wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik proberen?

Alvast dank voor uw hulp..

Geplaatst door

sader (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij moet je met een ander contactslot/sleutel ook het bijbehorende klokkenpaneel hebben van diezelfde auto anders gaat het niet werken.

moderator 0
badge

11 jaar

aah bedankt voor uw reactie,

volgens de meneer die de sleutel heeft ingeleerd is dat probleem nu verholpen want dat lampje met sleutel erin knippert niet meer..

maar dus al lijkt dat te werken en geeft verder geen lampje aan, kan het zijn dat klokkenpaneel en nieuwe slot als setje ook vervangen moeten worden?

heb ik dus voor niks een slot apart gekocht en laten inleren? volgens hem moest dat gewoon werken, en ook de anwb mannetje weet dat dus niet?

sader 0

11 jaar

Kan het mis hebben maar ik meen dat deze sleutels alleen door dealers online kunnen worden geprogrammeerd. Dus ik weet niet hoe dat die meneer heeft gedaan?

moderator 0
badge

11 jaar

oke bedankt ik zal daarnaar even kijken, ik laat gewoon die man nog een keer langs komen om hem uit te lezen...wellicht dat het probleem zo wordt aangeduid.

hij heeft dat via de obd gedaan ofzo en een nieuwe chip op de auto ingeleerd.. daarbij moest hij inloggen met een 5 cijferige code.

daarna stopte dat lampje dus met knipperen en werd de sleutel herkend.

ik hou je op de hoogte en nogmaals bedankt.

sader 0

11 jaar

[quote=moderator]Kan het mis hebben maar ik meen dat deze sleutels alleen door dealers online kunnen worden geprogrammeerd. Dus ik weet niet hoe dat die meneer heeft gedaan?[/quote]
Als je de pincode van de teller hebt kan je gewoon met VAG-COM sleutels inleren.
Trouwens de pincode is ook te achterhalen, maar inderdaad de dealer verstrekt hem niet (en heeft hem zelf ook niet).

Volgens mij maakt wisselen van contactslot/leesspoel niet uit, bovendien als het sleutellampje uit gaat wordt de sleutel gewoon herkend.

Als je de teller of de ECU ook gewisseld hebt moeten die gematched worden met elkaar.
Dat zou kunnen verklaren waarom de auto niet loopt.

Als de bedrading deugt en de ECU krijg geen stroom is er nog een relais (zoals bij diesels de 109) wat gesneuveld kan zijn. Weet effe niet t nummer uit mn hoofd.
Weet je 100% zeker dat de bedrading nu weer origineel is?

rfbroek 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.